نخستین صندوق قرض الحسنه بسیج روستای مرزی بارنجگان افتتاح شد

نخستین صندوق قرض الحسنه بسیج روستای مرزی بارنجگان امروز ‌(۱۶ آذر) با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، افتتاحیه صندوق های قرض الحسنه بسیج زیرکوه امروز (16 آذر) با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در روستای مرزی بارنجگان برگزار شد.

 

سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: انسان با تلاش و پشتکار به جایی می رسد و اگر همه ما در راه پیشرفت و آبادانی کشور، روستا و محله خودمان تلاش کنیم قطعا به جایی خواهیم رسید.

 

وی با اشاره به برکات صندوق های قرض الحسنه گفت: این صندوق ها مایه خیر و برکت هستند و خداوند متعال هم در قرآن در خصوص قرض الحسنه و کار خیر تاکید کرده است.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه ما به دنبال راه اندازی کارگاه و کارخانه نیستیم، افزود: بلکه به دنبال اشتغال خُرد و خانگی هستیم و به دنبال این هستیم که معیشت خانواده ها تامین شود و اقتصاد مقاومتی هم بر همین نکته تاکید دارد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 200 فقره تسهیلات در سطح استان به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات در حوزه های کشاورزی، دام، فرآوری محصولات استراتژیک استان، صنایع دستی و مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را در سطح استان ایجاد کرده است.

 

وی عنوان کرد: بیشتر این تسهیلات در روستاهای مرزی پرداخت شده و حدود ۵۰ فقره تسهیلات با مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان مربوط به روستای مرزی بارنجگان بوده است که در حوزه های کسب و کارهای خُرد، صندوق های مردم یار و صندوق های خرد زنان و غیره پرداخت شده است.

 

 

کد خبر 1124311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha