توسعه خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار از مهمترین اولویت ها است

کیانی با بیان اینکه توسعه اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان خراسان رضوی باید به سرعت انچام شود، گفت: توسعه خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی کیانی» امروز سه شنبه (۱۶ آذر) در نشست هم افزایی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شورای معاونت درمان ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده معاونت درمان در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی در حوزه درمان مهمتر از ارائه  خدمات با کیفیت به مردم نیست؛ بیان کرد: باید منابع، نیروی انسانی و امکانات بیمارستان ها در مناطق کم برخوردار تا حد امکان تامین شود تا میزان رضایت مندی و کیفیت خدمات بیش از پیش ارتقاء یابد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه توسعه اورژانس پیش بیمارستانی در سطح استان خراسان رضوی باید به سرعت انچام شود؛ تصریح کرد: در حال حاضر فاصله زیاد میان پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق برون شهری موجب فشار مضاعف بر ناوگان اورژانس می شود که بر این اساس نوسازی اورژانس پیش بیمارستانی و پس از آن اورژانس هوایی جزو اولویت ها و سیاست های دانشگاه خواهد بود  و در این راستا می توان از کمک های خیرین سلامت نیز به شکل مناسبی استفاده نمود.

 

وی با تاکید بر اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق نسبت به حمایت از زوجین نابارور اقدام نمود و در این راستا می توان از ضمن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ،امکانات و منابع بیشتر به مرکز جامع ناباروری اختصاص داد.

 

دکتر کیانی با اشاره به اینکه تعداد پرستاران شاغل در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه با استانداردهای تعریف شده فاصله دارد افزود: باید در زمینه تخصیص مجوزهای تامین نیرو کادر پرستاری متناسب با تعداد تخت بستری پیگیری های لازم از وزارت بهداشت صورت گیرد تا ضمن کاهش فشار کاری در مسیر ارتقاء کیفی خدمات در بیمارستان ها گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیون زائر از مناطق مختلف وارد کشور و سایر کشورها وارد مشهد می شود تصریح کرد: در این راستا توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمات کیفی به بیماران بین الملل باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سرپرست دانشگاه ضمن اشاره به رتبه یک معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه درمانی کشور آن را نتیجه تلاش های شبانه روزی همه پرسنل این معاونت دانست و بیان کرد: خدمات ارزنده این معاونت باید بیش از پیش رسانه ای شود تا همه دانشگاه متوجه موفقیت های این معاونت شوند.

 

 

کد خبر 1124350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha