رتبه ششم گلستان در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک/ پرداختی های بیمه سلامت به موسسات به روز است

حسینی گفت: با همکاری گروه های پزشکی، ۹۷.۸ درصد نسخه های گلستان به صورت الکترونیکی نوشته و پیچیده می شود و رتبه ششم را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (سه شنبه 16 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: از اول دی ماه نسخ کاغذی برچیده می شود و در هیچ نقطه کشور نسخه نویسی و نسخه پیچی در کشور نداریم و سیستم به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: در حال حاضر یک میلیون و 150 هزار نفر از استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و 58 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: با همکاری گروه های پزشکی، 97.8 درصد نسخه های استان به صورت الکترونیکی نوشته و پیچیده می شود و رتبه ششم را کسب کرده است.

 

حسینی اظهارداشت: میانگین پوشش نسخه نویسی و نسخه پیچی استان در بخش خصوصی 98 درصد و در بخش دولتی 95 درصد است.

 

وی گفت: استان گلستان در اجرای این طرح با چالش زیادی روبرو نیستیم ولی نیاز به اطلاع رسانی هر روز دارد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: یکی از موضوعات اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، پرداخت های ما هفتگی شده است و پول تنخواه گردش به موسسات به روز به دستشان می رسد و نگرانی شان کمتر به مردم منتقل شود.

 

وی گفت: پرداختی های موسسات تا پایان شهریور دانشگاه علوم پزشکی تسویه و صفر شده و منتظر سندشان هستیم.

 

حسینی با تاکید بر اینکه نباید یک نفر فاقد بیمه در استان وجود داشته باشد، افزود: همه مردم استان به صورت پیش فرض بیمه هستند، سامانه شهروندی نیز برای این راه اندازی شده و برای بیمه شدن می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

 

کد خبر 1124386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha