دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری‌ دانشجویان موجب تحول در مسایل و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است

مخلص الائمه گفت: دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری‌ دانشجویان در کنار نیروی جوانی آنان موجبات تحول در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را رقم زده و نقشی مؤثری را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت(۱۶ آذر)  روز دانشجو آورده است: روز دانشجو نمادی از حق طلبی و و بلوغ اندیشه جوانان غیور و آزاده کشور در مقابله با استکبار جهانی و دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

 

استاندار استان مرکزی در این پیام می افزاید: رشد و تعالی ایران اسلامی از بدو انقلاب تاکنون، مرهون روحیه‌ خودباوری، غرور ملی، بنیه علمی و اتکا به دانش بومی است که دانشجویان متعهد و جوانان متخصص در تحقق آن سهم بسزایی داشته‌اند و با استفاده از سلاح علم و ایمان و با تکیه بر اراده‌ ملی مسیر دشوار را پیموده و به قله‌های عزت و افتخار دست‌یافته‌اند.

 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری‌ دانشجویان در کنار نیروی جوانی آنان موجبات تحول در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را رقم زده و نقشی مؤثری را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته‌ و اکنون نیز  گفتمان‌سازی آرمان‌های انقلاب، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی، مبارزه با تبعیض، فساد و بازآفرینی امید در جامعه از تکالیف مهم دانشجویان است.

 

استاندار مرکزی در این پیام می افزاید: جامعه دانشجویی کشور تاکنون شهدای والامقامی را به ساحت مقدس اسلام و ملت شهید پرور ایران اسلامی تقدیم کرده‌است و از این منظر بزرگداشت روز دانشجو فرصتی برای یادآوری نقش و جایگاه این قشر در روند انقلاب اسلامی و اهمیت حضور متعهدانه و آگاهانه دانشجویان در مسیر پیشرفت و علم اندوزی است.

 

ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی، بیانیه گرامیداشت 16آذرماه « روز دانشجو »جهت اطلاع رسانی  به حضورتان ارسال میگردد.پیشاپیش از حسن همکاری جنابعالی کمال تشکر را دارم.

 

بازخوانی تاریخ پرافتخار مبارزات ضد استکباری ملت بزرگ توسط دانشجویان ضروری است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو آورده است: ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲  که سه تن از دانشجویان متعهد و انقلابی در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و اعطای دکترای افتخاری به وی و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، توسط رژیم منحوس پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به عنوان نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور، نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگانی در مقابل استبداد، استکبار و سلطه بیگانگان و سمبل بصیرت، بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران قرار گرفته است.

 

در این پیام آمده است،پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، دانشجویان و جوانان به تأسی از امامین انقلاب اسلامی، همواره در صحنه‌های مختلف نیاز انقلاب و کشور نقش‌آفرین بوده‌اند. امروز و در برهه حساس و حیاتی نبرد اقتصادی آمریکای جهانخوار بر علیه عزت و استقلال ملت ایران، باز هم " دانشجوی مسلمان ایرانی" در خط مقدم دفاع از آئین و میهن خود ایستاده است و به حول و قوه الهی در این نبرد نابرابر نیز سربلند و پیروز خواهد بود.

 

این پیام می افزاید: امروزه و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که دشمن در تلاش است با عملیات روانی و رسانه ای، پیشبرد اهداف شوم خود در تسلیم ملت ایران با تشدید تحریم و جنگ اقتصادی را رقم زند،  بی‌شک تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از قشر جوان، آگاه، متخصص و فرهیخته دانشگاهی، روند خوداتکایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و... تحقق راهبرد ایران قوی را تقویت خواهد کرد.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر 1332 و همه شهدای دفاع از عزت و سربلندی ملت مسلمان ایران؛ "دانشجوی مسلمان ایرانی " را به بازخوانی تاریخ پرافتخار مبارزات ضد استکباری ملت بزرگ ایران به منظور تقویت و تعمیق روحیه ضد استکباری در این قشر پویا و پیشرو فرا می‌خواند.

کد خبر 1124423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha