حضور بیش از ۱۳ هزار جهادگر در رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران فارس

فضل‌ الله ‌پور گفت: رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران فارس در ۱۰ روز و با حضور ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۷۴۰ گروه جهادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «میثم‌ فضل‌ الله ‌پور»، امروز (سه شنبه 16 آذر) با اشاره به برگزاری رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران در هفته بسیج در جمع خبرنگاران گفت: در این رزمایش، گروه های جهادی سه گانه، محله محور، جغرافیا محور و گروه های جهادی قشری و تخصصی استان فارس با رویکرد مسئله محور با احصا و دسته بندی اولویت ها و نیازمندی های مردم مناطق کم برخوردار روستایی و مناطق حاشیه نشین شهری به خدمت رسانی پرداختند.

مدیر حرکت ‌های جهادی بسیج سازندگی فارس افزود: این رزمایش برای ۱۲هزار نفر طراحی شده بود اما با توجه به استقبال گسترده جهادگران با حضور ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۷۴۰ گروه جهادی برگزار شد و در ۱۰ روز، بیش از ۷۵۰ برنامه خدمت رسانی در  عرصه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلی، خدماتی، عمرانی، پزشکی، کشاورزی و کمک های مومنانه در ۶۰۰ نقطه استان که عمدتا نقاط محروم و کم ‌برخوردار بودند به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی ۲۱۴ برنامه شامل ۱۴۲ مورد مرمت، هشت مورد تکمیل و ۶۴ مورد ساخت و احداث و در عرصه بهداشت و درمان ۴۷ برنامه ویزیت عمومی و تخصصی اجرا شد.

فضل ‌الله ‌پور اعلام کرد: ۱۵۹ برنامه در عرصه فرهنگی و ۷۱ برنامه علمی، آموزشی و تحصیلی برای مردم نقاط محروم استان به ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل به انجام رسید و ۳۰ برنامه در عرصه اجتماعی با تمرکز بر انجام مشاوره های پیشگیری از طلاق و اعتیاد و ۹۲ برنامه کمک‌ های مومنانه درقالب این رزمایش اجرا شد.

وی ادامه داد: ۱۸ برنامه ویژه سرویس و تعمیر لوازم گرمایشی در مناطق کم برخوردار شمال استان، ۴۶ برنامه خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ۱۶ برنامه برپایی میز خدمت با حضور مسئولان محلی نیز اجرا شد.

فضل الله پور با اشاره به عرصه مبارزه با آفت سوسک چوب‌ خوار در درختان خرما برای شهرهای جنوبی استان گفت: گروه‌ های جهادی فارس در این خصوص نیز فعالیت دارند و استفاده هدفمند از ظرفیت گروه ‌های جهادی به رفع نیاز، مسائل و مشکلات مردم فارس منجر می‌ شود.

کد خبر 1124451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha