عضویت بیش از یکصد هزار نفر در کانون جوانه ها/میزان معوقات بانک ملی  ۹۲۵ میلیارد ریال

طوماسی از عضویت یکصد هزار ۷۳۷ نفر درکانون جوانه ها خبرداد و افزود: در کانون جوانه‌ها، خدماتی در قالب اپلیکیشن "هب" ارایه می‌شود که هدف اصلی شناساندن مفاهیم بانکی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم اقتصادی و بانکی است.

«محمد طوماسی»  با بیان اینکه  50 شعبه، 4 باجه و دو گیشه در حال حاضر در استان در حال خدمت‌رسانی هستند، به خبرنگار شبستان گفت: بانک آفیسر نیز خدمت دیگری است که برای مشتریان خاص و ویژه ارایه شده که بیشتر خدمات به صورت تلفنی انجام می‌شود.

رییس امور شعب بانک ملی استان همدان اظهار داشت: بزرگترین دیتا بیس و بیشترین حسابها در سیستم بانکی به بانک ملی اختصاص دارد و با توجه به میزان ارایه خدمات یکی از پرکارترین و ترافیک کاری بالایی نسبت به دیگر بانک‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بانک ملی، یک بانکی قدیمی است و سابق بر این مشکلات زیادی وجود داشت، یادآورشد: با توجه به اصلاحات انجام شده و الزامات موجود، در این چند سال گذشته اصلاحات انجام شده و تقریبا سیستم بانک به روزرسانی شده است.

وی، با اشاره به تاثیرگذاری بانک ملی در سیستم اقتصادی، گفت: از 34 بانک موجود در استان  33 درصد از تسهیلات استان را فقط بانک ملی پرداخت میکند و اگر فقط یک روز بانک ملی کار را تعطیل کند تمام اقتصاد تعطیل می‌شود و مردم با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

طوماسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از طریق بانک ملی، خاطرنشان‌ساخت:  تسهیلات متعددی در قالب وام ازدواج، کرونا، ودیعه مسکن و غیره با سود متعارف پرداخت کرده‌ایم که تا کنون به 790 نفر در استان  تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده و منتظر سهمیه جدید هستیم.

وی افزود: بیشترین تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا به مشاغل خدماتی و رستوران‌ها و مراکز گردشگری و دیگر صنوف پرداخت شده است.

طوماسی به دیگر خدمات بانک ملی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از خدمات ارایه خدمات در قالب کانون جوانه‌ها برای افراد زیر 18 سال است که قبل از آن برای افتتاح حساب مشکل داشتیم.

وی با بیان اینکه در کانون جوانه‌ها طبق آخرین آمار 111 هزار 737 نفر عضو داریم، افزود: در کانون جوانه‌ها، خدماتی در قالب اپلیکیشن "هب" ارایه می‌شود که هدف اصلی شناساندن مفاهیم بانکی و مدیریت مالی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم اقتصادی و بانکی است.

وی کانون جوانه‌های بانک ملی را محلی برای ارائه آموزش‌های اقتصادی به نوجوانان دانست و اظهار داشت: کانون جوانه‌ها به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان مخاطبانش پیدا کند و افراد دارای سایت اختصاصی هستند و در آنجا می‌توانند در جشنواره‌ها و مسابقات شرکت کنند و از اهدای جوایز برخوردار و انواع بازی‌های کامپیوتری با مفاهیم کسب و کارآشنا شده و با کسب امتیاز از تسهیلات خرید دوچرخه و کامپیوتر وغیره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه از نظر سرانه و تعداد مشتریان در رتبه اول کشور قرار داریم، افزود: بانک ملی در مقایسه با دیگر بانک‌ها کمترین معوقات را دارد.

طوماسی میزان معوقات بانک ملی را 925 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: با توجه به معوقات 37 هزار میلیارد ریال نیز مصارف ما بوده و از نظر nlp نسبت مصارف به معوقات 2.2 است و طبق استانداردهای جهانی معوقات ما از مصارف پایین‌تر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منابعی که در دست ماست باید هدفمند هزینه کنیم، تصریح کرد:  وامهایی که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پرداخت می‌شود در ابتدا باید فرد متقاضی آورده داشته باشد و تولید کنندگان باید طبق الزامات یکسری مدارک و اسناد ارایه دهند که ظرفیت تولید با تسهیلات در خواست شده توازن داشته باشد.

وی در ادامه یادآورشد: بیش از 50 درصد خدماتی که بانک ملی به مشتریان می‌دهد هیچ منافعی برای بانک ندارد و فقط خدمات بر اساس تکالیف اجتماعی بوده و حتی کارمزدی که دریافت می‌کنیم در مقابل خدماتی که ارایه می‌شود، ناچیزاست.

رییس کمیسیون بانک‌های استان با اشاره به نرخ سود بانک‌ها و رقابت بین آنها نیز گفت: نرخ سود را بانک مرکزی هر ساله تعیین می‌کند و ما باید با این نرخ اعلام شده سپرده جذب کنیم و رقابت در بین بانک‌ها یک رقابت ناسالم و نابرابر است و برخی از بانک‌ها متاسفانه نرخ سود اعلام شده از بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند و در عین حال بنگاه‌داری می‌کنند و اکثر پولشویی‌ها نیز در همین بانک‌ها صورت میگیرد.

طوماسی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیرو در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانك‌هاي دولتي چندین سال است که جذب نيرو نداشته‌اند و از سوي ديگر با قانون بازنشستگي پيش از موعد، قشر عظيمي از كاركنان بانك‌ها در چند سال اخير بازنشسته شده‌اند و هيچ نيروي جديدي جايگزين اين افراد نشده است و وظايف اين كاركنان بازنشسته به ساير افراد مشغول به كار در داخل شعبه منتقل شده  و فشار كاري ساير كارمندهاي شاغل شديدا افزايش يافته است و اين امر باعث نارضايتي كارمندان و در نتيجه تاثيرمنفي بر عملكرد كارمندان و بعضاً برخورد نامناسب با مشتريان شده است.

وی در ادامه خاطرنشان‌ساخت: بانک ملی ایران نسبت به بخش تولید نگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم تاثیرگذاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

طوماسی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه منابع بانکی محدود است و تعداد زیادی از افراد متقاضی تسهیلات هستند، بنابراین کنترل و جلوگیری از انحراف منابع  جز الزامات بانکی است و منابع باید در جهت مشخص شده صرف شود تا سیسیتم بانکی با چالش و کمبود منابع رو به رو نشود.

کد خبر 1124590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha