ولایتمداری، مهمترین ویژگی تمدن ساز حضرت فاطمه(س) 

جلسه ستاد شئون فرهنگی با حضور حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس، وحید گلیکانی فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی،نماینده کارشناس فهما شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین و نمایندگان ادارات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان جلسه ستاد شئون فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس، وحید گلیکانی فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی،نماینده کارشناس فهما شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسوولین و نمایندگان ادارات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این جلسه ضمن بزرگداشت روز دانشجو اظهار داشت: ظرفیت دانشجویان باید در اختیار شهرستان قرار گیرد و مسوولین شهری باید از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش‌رو گفت: حضرت زینب سلام الله علیها آیینه ای از وجود حضرت زهرا(س) می باشد و در دل دهه فاطمیه، ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  واز جمله روز دانشجو که نماد استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و مطالبه گری است، الگو گرفته از آرمان فاطمی است.

امام جمعه شهرقدس افزود: محور تمام مناسبت ها فاطمه سلام الله علیها و ولایت است و حضرت(س) فدایی و ذوب در ولایت است.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه گفت: در تاریخ ولایت و غدیر ولایی که نادیده گرفته شد از آن تخلف شد و فاطمیه و بعد از آن عاشورا پیش آمد. 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار بیان کرد: امروز برای پیشگیری از فجایع برای اینکه فاطمیه و عاشورای دیگر رخ ندهد، راهش ایستادگی در مسیر ولایت است.

ایشان با اشاره به عظمت فاطمیه خاطرنشان کرد: آرمان تمدن سازی و زمینه سازی ظهور را از فاطمیه برداشت کنیم.

وی در خصوص مراسم محوری شهرستان نکاتی را مطرح کرد و گفت: برای برنامه ریزی و هماهنگی هنر مدیریت اقتضایی داشته تا مانع از ایجاد دافعه و آسیب باشیم و دلها را به سمت اهل بیت علیهم السلام جذب نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه عدالتخواهی از رسالت‌های امام جمعه است و با افتخار از مطالبه‌گران حمایت می‌کند، افزود: تعظیم شعائر باید در اولویت باشد اما نه به گونه ای که تزاحم برای زندگی مردم ایجاد کند. 

امام جمعه شهرستان قدس در پایان درخصوص اعلام زمان مناسبت های مذهبی همچون فاطمیه تصریح کرد: فاطمیه اول از ۲۵ آذرماه الی ۲۸ آذر ماه و فاطمیه دوم از ۱۳ دی ماه الی ۱۸ دی ماه به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه جلسه حجت الاسلام نجفیان کارشناس فهما شهرستان قدس به بیان پیشنهادات خود درباره برنامه های شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت پرداخت وگفت:ستاد کانون های مساجد کشور طرح های مختلفی در این ایام با استفاده از ظرفیت مردمی کانون های فهما تدارک دیده است که می توان به طرح ملی مدهامتان که در آن استعدادهای قرآنی محلات شناسایی می شوند.

وی ادامه داد:از دیگر برنامه های پیش بینی شده برگزاری محفل شعر مقاومت با موضوع فاطمیه و مکتب حاج قاسم،اجرای سرودهای خیابانی،سیاه پوش نمودن محلات و... می باشد.

کد خبر 1124627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha