استمرار خدمت رسانی گروه جهادی همیاران ولایت در مناطق محروم اندیکا

سوخته‌زاده گفت: با زلزله شهرستان اندیکا و بر اساس وظیفه ذاتی گروه‌های جهادی در زمان حوادث غیرمترقبه، گروه جهادی همیاران ولایت خوزستان نیز در شهرستان حاضر و از نزدیک به بررسی وضعیت و کمبودهای منطقه پرداخت.

«امیرحسین سوخته‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با زلزله شهرستان اندیکا و بر اساس وظیفه ذاتی گروه‌های جهادی در زمان حوادث غیرمترقبه، گروه جهادی همیاران ولایت خوزستان نیز در شهرستان حاضر و از نزدیک به بررسی وضعیت و کمبودهای منطقه پرداخت.

 

مسئول هماهنگی قرارگاه جهادی همیاران ولایت افزود: خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده اندیکا از همان روزهای آغازین زلزله شروع و پس از آرامش نسبی در مناطق عشایری و روستایی و به واسطه همین زلزله محرومیت‌های فراوان و به‌جا مانده شهرستان بیش از پیش خود را نشان داد و باعث شد وظیفه مسئولان و گروه‌های جهادی دو چندان شود.

 

وی اصافه کرد: قریب به یک هزار خانه در اثر زلزله تخریب جزئی و کلی شد و از سویی دیگر نیز برخی مناطق سال‌ها با محرومیت مواجه بودند که از دید مسئولان و متولیان غافل مانده بود.

 

سوخته‌زاده تصریح کرد: با فراخوان‌های مختلفی که توسط گروه جهادی در فضای مجازی و در برخی مساجد و محافل انجام شده، وجوهات نقدی و کمک‌های خیرخواهانه اهدایی خوبی از کلیه نقاط کشور جمع‌آوری و به قرارگاه جهادی بخش مرکزی شهرستان منتقل شد.

 

وی ابراز کرد: صعب‌العبور بودن جاده‌های منطقه و به خصوص در مناطق عشایری دوردست و آغاز فصل سرما و بارش‌ها ما را بر آن داشت به تهیه و توزیع اقلام مهمی همچون پتو، بخاری نفتی، آرد و بسته‌های معیشتی  اقدام کنیم.

 

مسئول هماهنگی قرارگاه جهادی همیاران ولایت اذعان کرد: در ادامه حضور گروه جهادی در آخر هفته‌های جهادی با کمک دوستان خیرخواه و حضور کلیه اعضا گروه در روستای دمه در بخش مرکزی شهرستان اقدام به ساخت یک باب منزل عشایری (وارگه) کرده و یک باب سرویس بهداشتی و حمام در کنار مدرسه روستایی برای دانش‌آموزان آن منطقه محروم ساخته شد.

 

وی از پیگیری و اعزام ۲ عضو یک خانواده که به دلیل فقر و کمبود امکانات بهداشتی به بیماری چشمی مبتلا شده بودند خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر گروه جهادی و حمایت‌های مالی مردم این‌ ۲ دختر ۹ و ۱۵ ساله جهت معالجه اولیه به بیمارستان مسجدسلیمان اعزام و پس از بررسی و تشکیل پرونده و با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه به بیمارستان تخصصی نمازی شیراز اعزام و مراحل درمان شان آغاز شد.

 

سوخته زاده از برنامه گروه در هفته جاری برای ساخت یک باب منزل عشایری، یک باب منزل روستایی و یک سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده عمومی یکی از روستاهای محروم و نیازمند شهرستان خبر داد و عنوان کرد: درصدد هستیم با جمع آوری کمک‌های مومنانه مرحله سوم تهیه و توزیع کیسه‌های آرد را به میزان ۱۵ تن برای مناطق محروم و دوردست شهرستان اجرا کنیم.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: با دریافت کمک‌های مومنانه مردم و حمایت‌های اعضای گروه جهادی همیاران ولایت خوزستان این نهضت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و قشر آسیب‌پذیر در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1124654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha