صندوق‌های قرض الحسنه  پیشران بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد

سردار زهرایی با تأکید بر اینکه صندوق‌های قرض الحسنه مردمی پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد و پایه‌دار مردمی است، گفت: مردم بهترین ناظر هستند و باید بپذیریم نوکر و خادم مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، سردار «محمد زهرایی» امروز (۱۷ آذر) در مراسم بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق های قرض الحسنه مردمی استان با اشاره به اینکه امروز مردم از ما خدمات هدفمند می‌خواهند، اظهار کرد: خدمات به مردم همیشه تسهیلات و امور مالی نیست بلکه اگر در رویکرد خودمان به نفع مردم تجدیدنظر کنیم و مانع جلوی پای آنها نباشیم، بهترین خدمت می شود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه اشاره کرد و گفت: یعنی در طرح محرومیت زدایی هم جغرافیا و هم عرصه فعالیت مشخص است و بر اساس همین طرح با ۱۱ وزارتخانه مرتبط موافقت نامه مبادله کردیم.

 

وی ادامه داد: با پای کار بودن و رویکرد مردمی دولت سیزدهم، در هفته بسیج این بسته جامع محرومیت زدایی و مردم پایگی فعالیت های مشترک بسیج در امتداد دستگاه های اجرایی به رئیس جمهور ارائه شد.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه بسیج مردم را به عرصه‌های مختلف برای حل نظام مسائل می‌آورد، افزود: رویکرد برخی دولت‌ها و مسئولان رفاه طلب و تنبل «نمی‌توانیم، نمی‌شود و نمی‌خواهم» است که به آن یخ‌زدگی اراده‌ها و زنگ‌زدگی اذهان می‌گوییم اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم با این رویکرد خداحافظی کردیم و اکنون در مرحله گذار و ذوب شدن اراده های یخ زده هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: چنین دولتی باید تصمیم‌های سختی در حوزه مسکن، نهاده، ارز ترجیحی و نهاده‌ها بگیرد که بی‌شک نیاز به کمک و همراهی مردم دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه صندوق‌های قرض الحسنه مردمی پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد و پایه‌دار مردمی است، عنوان کرد: مردم بهترین ناظر هستند و باید بپذیریم نوکر مردم هستیم و مردم ولی نعمت ما هستند.

 

سردار زهرایی با اشاره به فعالیت عملیاتی ۹۲ قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی در کشور، گفت: در مورد صندوق‌های قرض الحسنه از کمیت به سمت کیفی‌سازی برویم و در همین راستا امسال تشکیل ۲ هزار صندوق در برنامه داریم در حالی که در سال ۹۸ تعداد ۲۰ هزار صندوق تشکیل شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به اعتبارات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: مجلس به بسیج سازندگی کمک کرد و حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت که بانکها این تسهیلات را با ۴ و ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار می دهند‌.

 

وی تصریح کرد: برای صندوق های قرض الحسنه تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان چهار درصد ۷ ساله وجود دارد.

 

کد خبر 1124696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha