۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی در ذیل صندوق‌های قرض الحسنه مردمی خراسان جنوبی امروز (۱۷ آذر) با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و جمعی از بسیجیان در بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۱۷ آذر) در مراسم بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق های قرض الحسنه مردمی استان که با حضور محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: بحث صندوق های قرض الحسنه مردمی از سال ۱۳۹۷ با محوریت مساجد و فعالیت ۲۰ تسهیل‌گر آغاز شده و در حال حاضر ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی بسیج در استان با عضویت ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر راه‌اندازی شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ایجاد بیش از پنج هزار و ۳۰۰ اشتغال جدید در قالب مشاغل خرد و خانگی در ذیل صندوق‌های قرض الحسنه مردمی در استان خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی صندوق‌ها و پنج هزار و ۹۰۰ فقره وام به متقاضیان پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ کارگاه اشتغال در سطح استان فعال شده است که امروز ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی به بهره برداری می رسد.

 

هنری با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافته است، افزود: هدایت هدفمند تشهیلات به افراد واجدشرایط در دستور کار بسیج سازندگی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مداخله موثر در بحث اشتغال‌های خرد باعث شد که کمترین انحراف را در این حوزه داشته باشیم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث تامین علوفه با همراهی و همدلی صندوق‌ها نیز هزار و ۵۰۰ تن علوفه با پول خود مردم خریداری و با کمک گروه‌های جهادی وارد استان شد که با این حرکت جهادی ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی را شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های معیشت محور خانه‌های روستایی از ۲ سال گذشته آغاز شده است، گفت: در این راستا ۲۰۰ هزار قطعه جوجه بومی تخم گذار به مردم اهدا شد که برای این طرح از هیچ بودجه دولتی استفاده نشده است.

 

هنری خاطر نشان کرد: در این طرح هفت هزار خانوار نیازمند استان در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا شده بودند که گرانی نهاده‌های دامی به این طرح ضربه زد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سند اشتغالزایی ۱۵۰ روستای استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین و در قالب سامانه بارگزاری کردیم، گفت: امیدواریم بر اساس این سند بتوان بخش مهمی از مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم.

کد خبر 1124775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha