۵میلیارد ریال به حساب قربانیان کلاهبرداری عودت داده شد

ابراهیمی با اشاره به فروپاشی باند کلاهبرداری، کفت: مبلغ ۵ میلیارد ریال به قربانیان این کلاهبرداری عودت داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ «آرش ابراهیمی»، امروز در سخنانی، اظهار داشت: این باند کلاهبرداری  با استفاده از تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در برنامه های رادیویی و تلویزیونی از حساب بانکی مردم کلاهبرداری می کردند.


رئیس پلیس فتا استان لرستان افزود: با وصول 5 فقره پرونده‌ مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان به روش  تماس تلفنی برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی تحقیقات میدانی و اظهارات شکات توسط کارشناسان فنی پلیس فتا مشخص شد برداشت های غیر مجاز ازطریق اصل کارت توسط دستگاه عابر بانک که از طریق تماس تلفنی با شماره های مشخص و به بهانه برنده شدن  در برنامه های رادیویی و تلویزیونی صورت گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: کلاهبرداران به بهانه برنده شدن در برنامه های رادیویی و تلویزیونی با قربانیان خود تماس حاصل می کنند و به بهانه اینکه حواله ای به حساب بانکی آنها ارسال شده که برای دریافت حواله باید از طریق کارت بانکی دارای موجودی اقدام نمایند که شهروندان نیز جهت دریافت جایزه با راهنمایی شخص کلاهبردار به دستگاه عابر بانک مراجعه می کنند که بعد از اقدامات بانکی انجام شده حساب آنها خالی از موجودی شده است .

وی تصریح کرد: با اقدامات پليسي صورت گرفته حساب های مقصد که عمدتا با هویت افراد غیرواقعی بودند شناسایی  که پس از هماهنگی با مرجع قضایی مبالغ کلاهبرداری شده به حساب شکات انتقال داده شد.

ابراهیمی با اعلام هشدار به شهروندان گفت: هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان برنده  شدن در قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی  توجه نکنند و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت و یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال یا به عابر بانک مراجعه نمایند کنند

رییس پلیس فتا از شهروندان اظهار کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و همچنین خط تلفن 096380 به عنوان پل های  ارتباطی با هموطنان بوده در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 1124828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha