اصفهان پیشگام در حوزه کتاب است/ فرصت های نمایشگاه مجازی

رمضانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: اصفهان در حوزه کتاب همواره پیشگام و در رده برتر کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی رمضانی» در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد به پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: این استان در طرح های کتابخوانی، فروش کتاب، نشر و تولید این عرصه پبشگام بوده و به همین دلیل اولین دوره نمایشگاه کتاب مجازی استانی به اصفهان اختصاص یافت.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: اصفهان پس از تهران پیشتاز نمایشگاه کتاب مجازی بوده که پیشگامی در حوزه کتاب موجب افزایش عملکرد این عرصه شده و دستاوردها و نتاج آن به دیگر مناطق کشور خواهد رسید.

 

وی ادامه دهد: کیفیت خدمات  در این حوزه با توجه به تجربه تهران بهتر و فراگیرتر خواهد بود و این رویداد در شهرستان های اصفهان هم تاثیراتی را به‌همراه دارد.

رمضانی یادآورشد: برنامه های جانبی به صورت مجازی و حضور در حوزه کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب انجام خواهد شد.

 

وی همکاری دانشگاه ها، حوزه علمیه، فروشگاه های کتاب و نهادهای فرهنگی همزمان با هفته کتاب را‌مهم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت های جانبی نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی خواهد بود.

 

*فرصت های نمایشگاه مجازی کتاب در کشور

 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران دسترسی عادلانه به حوزه فرهنگی و افزایش دسترسی به منابع کتاب از فرصت های نمایشگاه کتاب مجازی بیان کرد و اظهارداشت: حضور ۱۲۰۰ ناشر در این‌نمایشگاه یک فرصت استثنایی و خاص است.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه حضوری به دلیل هزینه و شرایط حضور ناشران متعدد در بسیاری از زمان ها فراهم نمی شود ولی در نمایشگاه آنلاین محدودیت ها و هزینه ها کمتر و شرایط بهتری در ارائه خدمات فراهم خواهد شد.

رمضانی حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه حضوری و حقیقی را  محدود اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: آمار ۱۲۰۰ ناشر قابل مقایسه با ۴۰۰ انتشاراتی نیست و امکان دسترسی خیلی از افراد که در گذشته فراهم نبود ولی در چنین رویدادی امکان خرید کتاب و بازدید از نمایشگاه فراگیر است.

وی اضافه کرد: در گذشته هزینه زیادی برای افراد ساکن در مناطق دور دست جهت شرکت در نمایشگاه تحمیل می شد ولی نمایشگاه کتاب مجازی این دغدغه و چالش ها را از بین می برد.

کد خبر 1124879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha