پروژه‌های نیمه تمام گیلان در انتظار اعتبارات؛ مجمع نمایندگان در فصل بودجه‌نویسی قوی‌تر عمل کند

عباسی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام گیلان در انتظار تخصیص اعتبارات هستند گفت: در فصل بودجه نویسی هستیم و انتظار داریم اعضای مجمع نمایندگان برای تخصیص اعتبارات بیشتر به گیلان قوی‌تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (چهارشنبه 17 آذر) در جلسه با اعضای مجمع نمایندگان و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید برای امور شهرداری ها شوراهای شهر و اداره شهرها فکری جدی شود. 

 

استاندار گیلان با بیان اینکه با وجود تشکل و شروع به کار شوراها هنوز خیلی از شهرهای استان شهردار ندارند عنوان کرد: محل لندفیل سراوان و پروژه‌های مدیریت پسماند آن هنوز تکمیل نشده است و تنها 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این امر به عقیده من قابل قبول نیست.

 

عباسی با تاکید بر اینکه از زمان انتصابش در استانداری یک خرابه را در استان گیلان تحویل گرفته است تصریح کرد: از معاونت امور عمرانی استانداری می‌خواهم هرچه سریع‌تر کارگروه پسماند را تشکیل دهد تا با دعوت از تمام شهرداری‌ها بتوانیم نحوه اقدامات آن‌ها در حوزه مدیریت پسماند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه مدیریت پسماند در استان باید در قالب یک سازمان متمرکز بشود افزود: روزانه 2 هزار و 200 تن زباله در استان گیلان تولید و روانه دفنگاه‌های زباله می‌شود در حالیکه شیرابه‌های ناشی از آن‌ها به آبهای زیرزمینی گیلان نفوذ پیدا می‌کنند.

 

وی تولید هزار و 100 تن زباله در پهنه سراوان و رشت را هم متذکر شد و با تاکید بر اینکه تفکیک زباله در اینجا هم به خوبی انجام نمی‌شود اظهار داشت: باید کارگروه مدیریت پسماند را در گیلان تشکیل دهیم اما در همین جا می گویم و اعلام می‌کنم که اگر اراده از مرکز و پایتخت نباشد ما در گیلان راه به جایی نخواهیم برد.

 

استاندار گیلان ساماندهی پسماند در گیلان را مشکل اساسی ذکر کرد و افزود: در سال‌های اخیر اگر اعتباری برای مدیریت پسماند گیلان گذاشتند تخصیص آن قطره چکانی بوده به همین علت از آستارا تا چابکسر طرح‌های مدیریت پسماند استان به هیچ جا نرسیده و حتی استانی مانند مازندران هم از گیلان پیشی گرفته است.

 

عباسی ادامه داد: بعضی از پل‌های گیلان را حتی با یک میلیارد تومان اعتبار هم می‌توان مقاوم سازی کرد تا برای مردم ایجاد خطر نکند. بنابراین از مدیریت بحران کشور انتظار داریم اعتبارات لازم را در این بخش به گیلان که دائما با بحران مواجه است، تخصیص دهند.  

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان بحران برف، رانش زمین و سیلاب را از جمله بحران‌های که استان را تهدید می کند اعلام کرد و گفت: مدیریت بحران کشور باید بودجه ای را به شکل مشخص به گیلان اختصاص دهد تا ما بتوانیم در استان نسبت به اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی اقدام کنین.

 

وی یخ زدگی محصولات کشاورزی در گیلان و عدم پرداخت خسارت به کشاورزان گیلان را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک اعضای مجمع نمایندگان گیلان در فصل بودجه‌نویسی اعتبارات خوبی برای گیلان در نظر گرفته شود تا بتوانیم نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنیم.  

 

کد خبر 1124897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha