ممنوعیت نسخ کاغذی از اول دی ماه/ ۹۷ درصد نسخ بیماران در گلستان الکترونیکی است

انصاری فرد گفت: با توجه به همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پزشکان و مراکز طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد بیمه های تکمیلی استان، ۹۷ درصد نسخه های الکترونیک در آذر ماه الکترونیکی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسینعلی انصاری فرد» صبح امروز (پنجشنبه 18 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به الزام قوانین بالادستی از قبیل تبصره 17 بند «ک» قانون بودجه 1400 کل کشور مبنی بر خرید خدمات سلامت و پرداخت هزینه، از ابتدای دی ماه خارج از چرخه نسخه الکترونیک ممنوع خواهد بود.

 

رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بيمه سلامت گلستان با بیان اینکه در راستای این طرح اطلاع رسانی های لازم در این خصوص به ذینفعان ارائه شده است، افزود: با توجه به همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پزشکان و مراکز طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد بیمه های تکمیلی استان، 97 درصد نسخه های الکترونیک در آذر ماه الکترونیکی بوده است.

 

وی ادامه داد: درصد تحقق نسخه الکتروینک در کشور 74 درصد است که با این وجود استان گلستان در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

 

انصاری فرد خاطرنشان کرد: از ابتدای آذر ماه تا روز (14 آذر) 48 هزار و 299 نسخه از سوی مراکز به بیمه سلامت ارائه شد که از این تعداد، 46 هزار و 808 نسخه به صورت کاملا الکترونیک ارائه شده بود.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با رفع تمامی مشکلات موجود در اجرای نسخه الکترونیک در استان، به تحقق کامل اجرای این طرح تا ابتدای دی ماه برسیم.

 

 

کد خبر 1124989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha