امروز مذاکرات وین  از سر گرفته می‌شود

امروز (پنجشنبه ۱۸ آذر) هشتمین دوره مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ ظهر به وقت محلی در هتل کوبورگ وین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هشتمین دوره مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ در ادامه مذاکرات ایران و ۱+۴ که هشتم آذر پس از سه ماه در وین از سر گرفته شد امروز (پنجشنبه ۱۸ آذر) در سطح معاونان وزیران امور خارجه ظهر به وقت محلی در هتل کوبورگ وین از سر گرفته می‌شود.

 

در مذاکرات هفته گذشته، ایران دو سند را به طرف‌های مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها و جزییات آن و نیز اقدامات هسته‌ای متقابل ایران ارایه کرد که کشورهایی اروپایی و آمریکا بعد از بررسی این اسناد با آن مخالفت کردند. مخالفت سه کشور اروپایی و آمریکا با متن‌های ارایه‌شده از سوی ایران درحالی صورت گرفته که چین و روسیه این اسناد را قابل مذاکره و در چارچوب برجام اعلام کرده‌اند.

 

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه‌شب راهی وین شد که احتمال دارد قبل از شروع مذاکرات امروز، باقری با انریکه مورا معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به طور دوجانبه دیدار کند.

 

همچنین شش تن از کارشناسان ارشد ایران از هفته گذشته برای انجام مذاکرات کارشناسی با هیات‌های کارشناسی ۱+۴ در وین حضور دارند. ایران از دور قبل اعلام کرده بود که برای انجام مذاکرات نتیجه‌بخش، آماده است برای یک دوره طولانی در وین بماند و به مذاکرات ادامه دهد. از آنجا که لغو تحریم‌ها اولویت و دغدغه اصلی ایران در مذاکرات است، کارشناسان و مقامات مربوطه در حوزه‌های نفت، بانک، اقتصاد و غیره، هیات مذاکره‌کننده ایران را همراهی می‌کنند.

 

 

کد خبر 1124990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha