آستان قدس ۱۰۰۰ واحد مسکونی در مشهد احداث می کند

حقیقی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از اراضی موقوفه در سطح شهر مشهد و کمک به نهضت ساخت مسکن، آستان قدس رضوی اراضی ۴.۸ هکتاری تقاطع بلوار فردوسی و بلوار موسوی قوچانی را برای احداث حدود هزار واحد مسکونی اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی حقیقی» امروز پنج شنبه (۱۸ آذر) در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری از اراضی موقوفه در سطح شهر مشهد و کمک به نهضت ساخت مسکن، آستان قدس رضوی اراضی 4.8 هکتاری تقاطع بلوار فردوسی و بلوار موسوی قوچانی را برای احداث حدود هزار واحد مسکونی اختصاص داده است که با تأمین زمین و پروانه و مشارکت بخش خصوصی در ساخت پروژه، یک محله مسکونی با کیفیت ایجاد خواهد شد.

 

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: پیرو تأکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر ضرورت ساماندهی اراضی موقوفه و ایجاد ارزش افزوده برای این زمین‌ها، از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این حوزه انجام و برای برخی از این اراضی بزرگ و کوچک مقیاس، طرح ویژه ارائه شد.

 

وی افزود: یکی از این اراضی، زمین موقوفه 4.8 هکتاری در تقاطع بلوار فردوسی و بلوار موسوی قوچانی است که بعد از انجام بررسی‌های لازم و ارزیابی سرمایه‌گذاران، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، به‌عنوان طرف دوم انتخاب و مقدمات اجرای طرح مشارکتی با نام اولیه «پروژه هزار واحدی رضوان» آغاز شد.

 

حقیقی ادامه داد: در حال حاضر این مشارکت نهایی شده و در یک پروژه 5 ساله، حدود هزار واحد مسکونی در این اراضی احداث خواهد شد که تأمین زمین و پروانه به عهده آستان قدس رضوی و ساخت پروژه به عهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

 

وی به اهمیت ایجاد ارزش افزوده برای اراضی موقوفه آستان قدس رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هزینه‌های موردنیاز برای اجرای طرح‌های حمایتی در آستان قدس رضوی از محل ارزش افزوده تعریف شده برای اراضی موقوفه تأمین می‌شود و به همین دلیل تلاش شده این بهره‌وری به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

 

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در اراضی موقوفه، ضمن تأکید بر نیت واقفان و توجه دقیق به آن، منابع مالی مورد نیاز برای توسعه خدمت‌رسانی آستان قدس را فراهم کنیم.

 

وی به برخی از این طرح‌های حمایتی نیز اشاره کرد و گفت: اعطای زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی محرومان در حاشیه شهر مشهد، مشارکت در ساخت مسکن زوج‌های جوانان در شهرستان محروم سرخس، مساعدت در ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن در روستای حسین‌آباد جنگل، برخی از این طرح‌های حمایتی است که وارد مرحله اجرا شده است.

کد خبر 1125014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha