بحث اصلاح ساختار برای کاستن چالش‌های واگذاری ها پیش بینی شده است

کابلی زاده درباره ضرورت اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: برای کاستن چالش‌های واگذاری ها، بحث اصلاح ساختار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، احمد کابلی‌زاده، مسئول تدوین اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ شب گذشته (چهارشنبه 17 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره ضرورت اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ گفت: برای کاستن چالش‌های واگذاری ها، بحث اصلاح ساختار، متنوع سازی واگذاری ها، نظارت بر شرکت‌های مشمول واگذاری و ساماندهی سیستم دادرسی پیش بینی شده است.

 

مسئول تدوین اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ درباره فرایند واگذاری‌ها گفت: در بیست سال گذشته بیش از 2019 بنگاه مشمول واگذاری شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی با هزینه زیاد نیرو‌های شرکتی را بازخرید کرده است، گفت: اما دیده شده که شرکت واگذار شده بیشتر از ظرفیت خود نیروی انسانی جذب کرده است.

 

کابلی‌زاده با اشاره به اینکه در برخی موارد، چون شرکت دولتی است بعد از واگذاری اموال و دارای آن شرکت مشکلاتی را در پی داشته است، گفت: پرونده‌های در این رابطه تشکیل شده است.

 

مسئول تدوین اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با بیان اینکه  مسئولیت واگذاری‌ها با سازمان خصوصی سازی است، گفت: این در حالی است که سازمان خصوصی سازی در همه زمینه‌ها تخصص ندارد.

 

وی افزود: برای رفع این مشکلات سازمان خصوصی سازی می‌تواند از دیگر دستگاه‌های مرتبط یا خود بازار استفاده کند.

  

کد خبر 1125022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha