لزوم پرداخت به موقع مطالبات/ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر زمین ماند

محمودی‌راد با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر زمین مانده است، گفت: باید مطالبات حقوق مصوب پرستاران که خواسته اضافه‌ای نیست به موقع پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامحسین محمودی‌راد» امروز (۱۸ آذر) در دیدار جمعی از پرستاران بیمارستان‌های استان با نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: مسجد و بیمارستان محلی شبانه روزی برای ذکر و دعا برای شفای بیماران است.

 

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در این ۲ سال اخیر پرستار و کادر درمان شرایط سختی داشتند اما با عشق به خدمت و رضایت خداوند به خوبی کار خود را انجام دادند.

 

وی ادامه داد: پرستاران به فکر خدمت و تامین نیازهای بیماران در بیمارستان‌ها هستند اما خودشان دغدغه‌هایی دارند که تا برطرف نشود نباید توقع پرستاری همه جانبه را داشته باشیم.

 

محمودی‌راد از همه مسئولان درخواست کرد مطالبات حقوق مصوب پرستاران که خواسته اضافه‌ای نیست به موقع پرداخت شود.

 

رئیس دانشکده پرستاری-مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: شرایط اقتصادی را درک می‌کنیم اما به هر جهت باید مطالبات پرستاران به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور و سطح استان، تصریح کرد: اگر پرستاری پس از سالها خدمت زمان بازنشستگی فرا برسد به دلیل کمبود نیرو نمی تواند به موقع بازنشسته شود و همچنین کمبود نیرو باعث افزایش شیفت و فشار کاری برای همکاران می‌شود.

 

محمودی‌راد خواستار جذب نیروی پرستاری در استان شد و گفت: چالش دیگری که مصوب مجلس است و چند سال می‌شود قانون آن روی زمین مانده بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است؛ در بیمارستان بابت خدماتی که انجام می‌شود قیمت خدمات مشخص نیست و به این دلیل همکاران به حق قانونی خود نمی‌رسند و همکار کم کار و پرکار از هم قابل افتراق نیستند.

 

 

کد خبر 1125080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha