کارگاه توانمندسازی کاهش آسیب‌های اجتماعی در همدان برگزار شد

کارگاه توانمندسازی مربیان در قالب طرح به چهره به همت کانون شهید آوینی در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، کارگاه توانمندسازی مربیان در قالب طرح چهره به چهره با موضوع  کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد.

حمیدرضا ناهیدی فرد در این دوره آموزشی گفت: کانون‌های مساجد از مهمترین و تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی هستند که بستر تربیت جوانان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر را فراهم می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه‌های دینی، زمینه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه  و بستر مناسب برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری را فراهم کرده‌اند.

ناهیدی فرد بیان کرد: امروزه نوجوانان و جوانان بخش زیادی از وقت خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صرف کرده و برخی خانواده‌ها هم به دلیل مشغله، مشکلات یا ناآگاهی، توجهی به این موضوع ندارند.

 وی تصریح کرد: امروزه برای انتقال مفاهیم ارزشی و تربیت صحیح نوجوانان برخورداری از مهارت‌هایی چون سواد رسانه‌‌ای مهم است و مربیان باید این مهارت را به خوبی فراگیرند.

ناهیدی فرد مطرح کرد: یک مربی خوب می‌تواند با استفاده از علاقه نوجوانان به تعامل با گروه همسالان، آنها را در مسیر درست هدایت کنند.

بابایی از ستاد مبارزه موا مخدر استان همدان هم در این دوره آموزشی با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان گفت: افسردگی، اضطراب و خودکشی محصول استفاده از این مواد است.

وی افزود: خانواده در رفتار اجتماعی افراد مؤثر است و خانواده‌ای که قدرت نه گفتن در برابر رفتارهای غیر متعارف را به فرزندانش بیاموزذ؛ آنها را از خطرات محیط بیرونی حفط کرده است.

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید آوینی مسجد صادقیه همدان هم در حاشیه این دوره آموزشی به خبرنگار شبستان گفت: طرح تربیتی چهره به چهره زیر نظر حجت الاسلام قرائتی از سال 90 در همدان آغاز شده و شروع کار باحضور مربیان کانون‌های مساجد بوده است.

محمود رجبی افزود: رویکرد طرح چهره به چهره، مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف و افزایش توان فکری و مهارتی شرکت کنندگان است تا بتوانند در جذب جامعه هدف موفق باشند.

وی اعلام کرد: آموزش روش‌های تدریس، مهارت‌های روان شناختی، روش برخورد با آسیب دیدگان اجتماعی و چگونگی جذب مخاطب در دوره‌های آموزشی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

مدیر کانون شهید آوینی همدان و مجری طرح چهره به چهره بیان کرد: این طرح در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری اجرا می‌شود که البته دوره منطقه‌ای و کشوری در دو سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشده است.

رجبی گفت: دوره استانی امسال در دو مرحله برگزار شده و در جلسه امروز 40 نفر از مربیان حضور داشتند.

پایان پیام/

کد خبر 1125199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha