حضرت زینب نشان داد زن در جامعه اسلامی می تواند الگو باشد/شهید سلیمانی در راس مجاهدان مدافع حرم است

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حضرت زینب نشان داد زن در جامعه اسلامی می تواند الگو باشد؛ به تداوم مبارزه فداکارانه شهید سلیمانی در دفاع از حرم اشاره و تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه پیاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه(۱۹ آذر)با اشاره به اینکه اگر آدمی به آنچه می فهمد و آگاهی پیدا می کند، جامه عمل بپوشاند؛ تقوای الهی را رعایت کرده، افزود: با رعایت تقوای الهی حتماً رشته گناه قطع می شود.

 

 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در این صورت سال ها از این انسان می گذرد و گناهی از وی سر نمی زند و آدم عظیم الشانی می شود که فرمود 40 سال مواظبت کرده ام که کار مکروهی هم انجام ندهم و این موارد نیاز به درک از هدف خلقت، شناخت درست از صفت جلال خداوند دارد.

 

 



وی در ادامه با بیان اینکه در نگاه قرآن کریم هوی و هوس و دنیا پرستی برای انسان بدبختی و نکبت می آورد؛ اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی برای دنیاپرستان سه صفت نقل کرده است؛ عهد شکن بودن؛ قطع پیوندهایی که خداوند برای آنها تعریف کرده( پیوند خود با خدا، رسالت و امامت، علما و بزرگان دین، مردم و با خودشان را قطع می کنند) و صفت سوم، در زمین فساد می کنند و اهل فساد و افساد هستند.
 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، فساد را عبارت از خروج از اعتدال دانست و گفت: خروج از اعتدال کم باشد یا زیاد، به هر اندازه که از اعتدال خارج شوید دچار فساد شده اید و ضد فساد، صلاح است و فساد مقابله با صلاح و بردن آدم به سمت دنیا پرستی است و دنیا پرستی به ویژه دنیای حرام بد دردی است.
 

 

 


وی با بیان اینکه دنیا و آخرت دو دشمن جدی هم هستند و نگاه های آنها با هم متفاوت است؛ ادامه داد: دنیای حلال در راستای آخرت و زمینه ساز آخرت است و با دنیای حرام، آخرت درگیر است لذا این دو دو راه مختلف هستند و آخرت محورها، همه فکر و ذکرشان آخرت است و اگر به دنیا توجه می کنند هم در راستای آخرت است.

 

 


امام جمعه کرمان تصریح کرد: کسی که دنیا پرست باشد و به آن عشق بورزد، حتماً نسبت به آخرت بغض و کینه و دشمنی دارد و فساد در قرآن کریم آنقدر بحث مهمی است که مصادیق آن در آیات متعدد بیان شده و یکی از مصادیق فساد جنگ با خدا و پیغمبر است؛ کسانی که در دنیا دست به فساد بزرگ محاربه با خدا و پیغمبر می زنند، کسانی هستند که اهل فساد هستند و در مقابل خدا و پیغمبر ایستادن به معنای آن است که افرادی که جان و مال مردم را راهبندی می کنند و ترس و وحشت به مردم می دهند و چاقوکش و راهزن و غارت کُن هستند و اسلحه خود را علنی می کنند که مردم را بترسانند درجه ای از محاربه و اعلام جنگ با خدا دارند.

 

 



وی با افزودن اینکه در اسلام تهدید و ترساندن مردم، اعلان جنگ با خدا و پیغمبر و دنیاپرستی سرچشمه محارب شدن افراد است؛ افزود: دنیا پرستی بدترین و بزرگترین گناه است و دنیاپرستی در روایات در راس همه خطاها و ایرادات و اشکالات است و براساس روایات دنیاپرستی ریشه همه گناهان است و در هر گناهی نقش دارد و راس همه فتنه ها است.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم شهادت آیت الله دستغیب، استاد اخلاق را تسلیت و و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل را تبریک گفت و با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار؛ جهاد این قشر فداکار و سختکوش به ویژه در دو سال اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: پرستاران امتحان خوبی پس دادند و در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا تا شهادت پیش رفتند و پرستاری زینب گونه را تکمیل کردند.

 

 



وی مکتب حضرت زینب سلام الله علیها را مکتب مبارزه با ظلم و جوری دانست و تصریح کرد: حضرت زینب در کربلا جریانی را در کنار امام زمان خود مدیریت کرد که در صحنه های بسیار سخت، بزرگترین و مهمترین امتحان ها را پست سر گذاشت و سرافراز بیرون آمد و الگویی برای جامعه اسلامی شد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می تواند الگو باشد.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: عقیله بنی هاشم در کمال عقل و درایت مبارزه ای را تکمیل کرد تا در زمان ما عزیزان و جوانانی با عشق به این مکتب توانستند اسم خود را در طومار مدافعان حرم ثبت کنند و در راس این مجاهدان مدافع حرم، سردار شهید سپهبد سلیمانی به عنوان صاحب مکتب است که غیر معصومی توانست آن را ثبت کند و مکتب شهید سلیمانی مصداق بارزی از مکتب انقلاب اسلامی است و مکتب انقلاب همان مکتبی است که رهبر فرزانه انقلاب مراحل آن را به خوبی تصریح کردند.

 

 




وی با اشاره به ماموریت بزرگی که انقلاب اسلامی در تشکیل تمدن اسلامی پیش رو دارد تا بتواند مسیر نهضت مصلح جهانی بشر را فراهم کند در ادامه به مکتب شهید سلیمانی پرداخت و با این توضیح که مکتب مجموعه رفتارهای منسجم در یک حوزه است، گفت: شهید سلیمانی فرزند انقلاب اسلامی و محصول انقلاب است و محصول انقلابی است که امام عظیم الشان آن را مهندسی و در واقع دو امام عظیم الشان بعد از امامان معصوم آن را رهبری کردند.

 

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی شخصیتی است که مکتب انقلاب اسلامی را خوب شناخت و آن را با مجموعه رفتارهای خود به مکتب عملی تبدیل کرد؛ ادامه داد: شهید سلیمانی در حدی فداکاری کرده است که جان خود را با تمام وجود در طبق اخلاص گذاشت و این مرد شجاع و فداکار در آن همه عرصه هایی که نیاز بوده است، فداکاری کرده و مرز و جغرافیا نمی شناسند و طولی نمی کشد که جهانی می شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: همان فداکاری در کنار قبر حضرت زینب تداوم یافت و مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ناسیونالیستی نیست و انتر ناسیونالیاستی، جهانی، انسانی و اسلامی است و در مکتب وی فداکاری ترسیم و تبیین می شود.

 

 



امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه اُولی است که همه عقلا و انقلابی ها و مسئولان اجرایی و فرهنگی دست به دست هم دهند تا مکتب سردار شهید سلیمانی در شهر و استان کرمان که زادگاه ایشان است، اجرا شود؛ متذکر شد: این مکتب با گام دوم انقلاب که جوان گرایی است باید توسط جوان انقلابی تراز بسیجی، جهادی، مومن، مخلص در خط امام  نه یک کلمه جلوتر و نه یک کلمه عقب تر و در خط رهبری  پیاده شود و این جریان باید مدل آن را ارائه کند.

 

 




وی بر رعایت حدود و ثغور الهی هم تاکید و خاطرنشان کرد: رعایت این مهم در همه میدان های سخت همّ و غم شهید سلیمانی بود که خداوند از او چه می خواهد و همه جا تکلیف را می شناخت و به دنبال آن می رفت و می گفت من می خواهم فدایی این خط تقوا بشوم لذا همشهری ها و جوانان انقلابی و چهره های دلسوز نظام اسلامی دست به دست دهم دهید این مکتب را با همه ویژگی های آن اجرایی کنیم و راه نجات کشور اجرایی کردن همین مدل عملی است.

کد خبر 1125316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha