دومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» به ایستگاه آخر رسید

آئین اختتامیه دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی شامگاه پنج شنبه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دومین جشنواره موسیقی مقامی «تارآوا» خراسان شمالی شامگاه پنج شنبه (18 آذرماه) با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و بر اساس رأی هیئت  داوران متشکل از «مجید قیطاقی»،  «روشن گل افروز»، «عظیم رستمی»، «هاشم شجاعی» و «محمد حسن پور» در بخش بانوان و در رده سنی زیر 20  سال «مرضیه قلی پور»، «سامه قدیمی» و «مبینا وحیدی» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند و از «یکتا آزاد مطلق» تقدیر به عمل آمد.

 

بر اساس این گزارش، دیپلم  افتخار و تندیس جشنواره نیز در رده سنی 20 تا 30 سال به «مریم کلاته»، «ویدا حدادیان» و «زهرا جمال پسند»  رسید و «مبینا قلی زاده» شایسته تقدیر شناخته شد.

 

همچنین «زهره ولی نژاد»، «زهرا احمدی» و « آسیه حمیدنیا» توانستند به عنوان برگزیدگان  رده سنی 30 سال به بالا در این دوره از جشنواره  معرفی  شوند و تندیس جشنواره و دیپلم  افتخار این بخش را از آن خود کنند.

 

در بخش گروه نوازی نیز «دلنوازان» به عنوان گروه برگزیده و «دلژین» به عنوان گروه شایسته تقدیر معرفی شد.

 

بر اساس این گزارش دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در رده سنی زیر 20 سال نیز به مردان هنر  «مهیار بهاری»، «امیر حسین زارع»، «امیر حسین رمضانیان» و «محمد نبی پور» رسید و از «رضا محرابی» نیز در این بخش تجلیل به عمل آمد.

 

در رده سنی 20 تا 30 سال نیز هئیت داوران «علی اکبر حداد»،«مصطفی اسلامی»، «سهراب بابازاده»، «بهنام  ایزدی» را برگزیده اعلام و از «مهران والی زاده» تقدیر کرد.

 

همچنین در رده سنی 30 سال به بالا،  «احمد دهقان»، «جواد کمالی» و «گلدی یزدانی»  توانستند دیپلم افتخار و تندیس این جشنواره را از آن خود کنند و «سعید یزدانی» نیز شایسته تقدیر شد.

 

این گزارش حاکی است، در بخشی‌گری و  رده سنی20 تا 30 سال  نیز «مجید الیاسی»،  «رامین نوروزی»، «وحید طاهری» به عنوان برگزیدگان  موفق به کسب دیپلم  افتخار و شدند و هئیت داوران از «صادق غلامرضا زاده» تقدیر به عمل آورد.

 

در رده سنی 30 سال به بالا در همین بخش نیز «حمید افراسیابی»، «مصطفی توکلیان» و «مرتضی محمدزاده» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند و از «مهدی یزدانی» تقدیر شد.

 

در بخش گروه  نوازی نیز گروه «شایجانه»، «آرتان» و «دایان» موفق شدند تا به عنوان برگزیدگان  این دوره از جشنواره در این بخش معرفی شوند و همچنین هئیت داوران در این بخش از «سامان فیروزه»  و «مهدی محسنی» تقدیر به عمل آورد.

لازم به  ذکر است، هئیت داوران از شرکت کنندگان خردسال «النا صادقی»، «تینا حدادیان»، «مهتاب ابراهیمی  بردر»، «یاسمن ابراهیمی»،«حسام غلامیان»، «پرهام مظلوم»، «ابوالفضل اقبالی»،«هدیه آدینه پور» و «آیلین تربتیان» تجلیل کرد.

 

گفتنی است؛ با اعلام فراخوان این جشنواره 177 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره موسیقی «تارآوا» رسید که پس از ارزیابی اولیه 63 تک نواز و هفت گروه به مرحله نهایی رقابت ها راه یافتند. 

 

 

کد خبر 1125317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha