آموزش های فرهنگی و دینی دانش آموزان به مساجد گره می خورد

نشست هم اندیشی با هدف اجرای طرح «سه میم؛ مسجد، مدرسه، منزل» و نیز معرفی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در محل اداره آموزش و پرورش منطقه بام و صفی و آباد اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» در نشست هم اندیشی طرح «سه میم؛ مسجد، مدرسه، منزل» و نیز معرفی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در محل اداره آموزش و پرورش منطقه بام و صفی و آباد اسفراین، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات موثر کانون ها ارائه کرد و در این گزارش سامانه بچه های مسجد و اهمیت ثبت فعالیت ها در این سامانه را نیز تشریح کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با ترسیم مجموعه ای گسترده از فعالیت کانون ها که شامل اجرای  برنامه های قرآنی و کتابخوانی و نیز تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت هنرمندان مسجدی و تشکیل گروه های سرود، تئاتر و فیلمسازی و ... است، طرح پیوند مسجد و مدرسه و منزل را معرفی کرد  و  گفت: این طرح ابتدا در استان خراسان شمالی اجرا شده و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

 

وی توضیح داد:  برگزاری کلاس های اخلاقی و علمی همراه با تبیین اهمیت نماز و تقویت باورهای دینی و انس با مسجد برای نوجوانان را از اهم اهداف اجرای این طرح می توان نام برد که پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری در مناطق روستایی و شهری اجرایی شده و اثرات مثبت و سازنده ای به دنبال داشته است.

 

شیرازیان با عنوان اینکه کارهای ارزشمندی پیش از این در حوزه دین توسط کانون ها و فعالان فرهنگی در این باره انجام شده که امروز با دلسوزی بیشتر نیاز به پیگیری دارد، اضافه کرد: حضور کودکان و نوجوانان باعث می شود با انس با قرآن و مسجد و تقویت باورهای دینی و آموزه های اسلامی زندگیشان بیمه شود.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، توسعه فعالیت کانون ها در فضای مجازی با طراحی زیست بوم مجازی بچه های مسجد و برگزاری رویداد ملی فهما را نیز از برنامه های مهم در حال اجرای اهالی مسجد اعلام کرد و افزود: هم اکنون سومین دوره فهما  با هدف ارزیابی فعالیت های کانون ها در حال انجام است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

 

وی همچنین از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نیز خبر داد و گفت: این مسابقات نیز با نگاه ویژه در رده سنی کودک و نوجوان و حضور دانش آموزان مسجدی پر رونق تر می شود و اثربخشی بیشتری در جذب علاقمندان قرآنی داشته باشد.

 

«مختار مالکی» معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش منطقه بام و صفی آباد و نیز «محمد رضا حیرانی» معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سلامت هم از برنامه های قرآنی و تعامل مدارس با مساجد و نیز طرح هایی همچون بوم (برنامه ویژه مدرسه) گزارش هایی ارائه کردند و برای بهره مندی از پتانسیل فعالان کانون های این منطقه اعلام  همکاری کردند.

 

 

کد خبر 1125333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha