حضرت زینب(س) الگوی ایثار برای بانوان جهان است

امام جمعه سنندج گفت: حضرت زینب(س) به راستی الگوی ایثار و از خودگذشتگی برای تمام بانوان جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: پرستاری رسالت بسیار بزرگی است که خداوند در دل کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند نور رحمت و مهربانی می‌دمد.

 

 

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: حضرت زینب به راستی الگوی ایثار و از خودگذشتگی برای تمام بانوان جهان است.

 

 

امام جمعه سنندج افزود: پرستاران جزو انسان‌هایی هستند که خداوند متعال آنها را مورد تعریف و تمجید قرار می‌دهد و بی‌شک پرستاران ما نمونه و نماد ایثار و مقاومت بوده و شایسته تمجید و تکریم هستند.

 

 

ماموستا رستمی همچنین به وضعیت اقتصادی موجود جامعه پرداخت و یادآور شد: با افرایش نرخ تورم و قیمت‌ها مردم متحمل فشارهای اقتصادی شده‌اند و نیاز است دولت چاره‌ای برای این موضوع بیندیشد.

 

 

وی بیان داشت: نرخ کالاهای اساسی و مواد مصرفی مردم با سرعت زیادی در حال افزایش است و این موضوع توان خرید خانواده‌ها را به شدت پایین آورده است.

 

 

امام جمعه سنندج با اشاره به فرموده پیامبر مکرم اسلام مبنی بر اینکه فقر از بزرگترین آسیب‌هاست، اضافه کرد: وقتی فقر و نیاز از دری وارد می‌شود دین و ایمان از در دیگر خارج می‌شود.

 

 

ماموستا رستمی عنوان کرد: امروز تمام تلاش مسئولان و دولتمردان ما تحقق بانکداری اسلامی و حذف سود بوده چرا که سود و ربا در مکتب اسلام حرام است و این دستور مکتب پیامبر و قرآن کریم است که لقمه حرام موجب می‌شود عبادت تا ۴۰ روز بعد از آن از انسان قبول نشود.

 

 

وی اضافه کرد: ترس از خدا و کمک به نیازمندان و محرومین بزرگترین ویژگی انسان‌های مومن و مسلمانان واقعی است بنابراین همه باید در برابر یکدیگر احساس مسوولیت داشته باشیم و در زمان نیاز به یکدیگر کمک کنیم که این کار بزرگترین لطف الهی است.

 

پس‌انداز خیرین در بانک کمکی برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان است

 

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شعبه استان کردستان هم پیش از خطبه‌ها به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس این بانک(در سال ۱۳۸۶) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بانک پرداخت و بیان کرد: بانک مهر ایران بابت پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند سود دریافت نمی‌کند و در زمینه پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، اشتعالزایی زنان بی‌سرپرست و آزادی زندانیان نیز فعالیت دارد.

 

 

سیدحسام الدین اسعدی افزود: در حال حاضر ۵۳۰ شعبه بانک مهر در کشور و ۱۴ شعبه در کردستان فعال است و خیرین می‌توانند سپرده خود را در این بانک پس‌انداز کنند تا برای پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

وی از کمک ۱۰ میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه خرید دستگاه‌ اکسیژن ساز و لباس مخصوص کادر درمان خبر داد و گفت: علاوه بر این کمک‌ها این بانک یک‌هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات برای اشتغالزایی به کولبران شهرستان مریوان پرداخت کرده است.

 

کد خبر 1125350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha