وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع کارکنان معترض عظیم خودرو حاضر شد

فاطمی امین با حضور در جمع کارگران معترض شرکت عظیم خودرو بروجرد با آنان گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، صبح امروز جمعی از کارگران عظیم خودرو در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود تجمع کردند.

 

در این اقدام حدود ۵۰ تن از کارگران کارخانه عظیم خودرو بروجرد در مسیر حرکت خودرو وزیر ایستاده بودند.

 

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با دیدن تجمع کارگران به جمع آنان رفت و از نزدیک با کارگران معترض گفت و گو کرد.

 

کارگران معترض پس از شنیدن سخنان وزیر صمت خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

 

عظیم خودرو یکی از کارخانه‌های خودروسازی در ایران بود که از سال ۷۵ در زمینه مونتاژ خودرو فعالیت داشت، شرکتی که در شهر کوچک اشترینان بروجرد نام و نشانی دست و پا کرده بود و حتی در قرارداد با شرکت های خارجی همچون کارخانجات خودروسازی مالزی، "پروتون" تولید می کرد.

 

گفتنی است، عظیم خودروکه در ابتدا با ظرفیت اسمی ۵۰ هزار دستگاه در سال طراحی شده بود، برای مدت طولانی تنها پنج هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کرد و در نهایت آذرماه سال ۹۱ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و بیش از ۴۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

 

این کارخانه سال ۹۲ دوباره شروع به کار و خودروهای پیکاپ پارس خودرو (ریچ) و ام وی ام ۵۳۰ را نیز تولید کرد، سال ۹۴ نیز با رنگ آمیزی پراید، رنگ و مونتاژ ام‌وی‌ام ۵۳۰ و همچنین تولید "بایک "همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد.
عظیم خودرو بروجرد در سال ۹۶، خودروهای فوتون ساوانا و هن‌تنگ را مونتاژ می‌ کرد و اکنون بیش از هشت ماه از تعطیلی آن می گذرد و ۱۸۰ کارگر آن با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

کد خبر 1125367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha