لزوم تسریع در افتتاح بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: سالهاست بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان درحال ساخت است که هر سال هم وعده افتتاح در هفته دولت و یا دهه فجر داده می شود ولی تا به حال خبری نشده و انتظار می‌رود این امر سریعا تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 19آذر) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: هر چند که از عمر ۵۵ ساله این بانوی بزرگوار جز دوران نهضت کربلا، کمتر مطلبی از زندگانیشان در دسترس است چه اینکه اگر اوج عظمت و مقام او در دوران نهضت حسینی خصوصاً پس از شهادت و دوران اسارت بروز و ظهور کرده است اما خمیر مایه این عظمت ها قبل از آن فراهم شده است.

 

امام جمعه صومعه سرا افزود: زینب کبری(س) در دامن سه مربی بزرگ عالم بشریت؛ رسول اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) تربیت یافته و از محضر برادران بزرگوارش نیز بهره ها برده است.

 

وی زینب کبری (س) را زن قهرمان در تاریخ عنوان کرد و گفت: بی تردید اگر صبر و بردباری او، اگر مدیریت او و اگر خطبه های آتشین و افشاگرانه و بیدارگرانه او نبود حادثه کربلا با آن فضای تبلیغاتی رسانه ای دستگاه ظلم بنی امیه ، فراموش می شد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: حضور نقش آفرین و تاریخ ساز زینب کبری در نهضت حسینی آنچنان درخشان بود که دشمنی که به حسب ظاهر در جنگ نظامی پیروز شده بود را تحقیر و آن پیروزی را به شکست تبدیل کرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مسئولان بهداشت و درمان از کمبود کادر درمان سخن می گویند و جمع زیادی از نیروها چه بصورت طرح و یا بصورت شرکتی و یا به جهت همکاری و کمک در دوران کرونا ، وارد بیمارستانها شدند و فداکارانه زحمت می کشند ، وعده هایی برای جذبشان داده شده است اما هنوز اقدامی صورت نگرفته و یا نسبت به بعضی ها اقدامی نشده است و نگران ادامه کارشان هستند ، انتظار می‌رود دولت و مجلس شورای اسلامی در این رابطه اقدام عاجل انجام دهند.

 

وی اظهار کرد: درقانون اساسی هزینه درمان رایگان اعلام شده است ولی امروزه متاسفانه هزینه درمان خصوصا با توسعه بیمارستان‌های خصوصی خیلی سنگین و برای بسیاری از خانواده ها غیرممکن است و بیمارستان های خصوصی در حقیقت از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی هستند و نظارتی هم ندارند، به نظر می رسد در این رابطه فکری و برنامه ای تدوین شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: سالهاست بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی شهرستان درحال ساخت است هر سال هم وعده افتتاح در هفته دولت و یا دهه فجر داده می شود ولی تا به حال خبری نشده است هرچند که دیروز در جشن روز پرستار نماینده وعده تا پایان سال را داد، ولی با توجه به محدودیت و کمبود ظرفیت بیمارستان فعلی امیدوارم هرچه زودتر این وعده ها تحقق پیدا کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به مذاکرات وین در رابطه با بر جام که این روزها جریان دارد گفت: ایران با ارائه سه سند بر رفع تحریم ها و تضمین های لازم و راست آزمایی از عملکرد طرف غربی تاکید دارد و غربی ها هم بر عدم تعهد نسبت به این درخواست های بحق اصرار دارند.

 

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که دولت سیزدهم بارها اعلام کرده خود را معطل مذاکرات نخواهد کرد و مشکلات اقتصادی کشور را به مذاکرات گره نمیزند بر همین اساس دولت مصمم بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور با بازسازی ساختار بودجه و اصلاح ساختار مالیاتی و اصلاح فضای کسب و کار است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه یکی از برنامه ها هم فروش اموال مازاد دستگاهها و شرکتهای دولتی است خاطرنشان کرد: در این زمینه تذکر نکته ای لازم است که در دولتهای گذشته هم برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی ، اقدام به فروش اموال دولتی کردند ولی در حقیقت بیت المال را تاراج کردند و به قیمت ناچیز به افراد خاص واگذار کردند ، دستگاه قضایی در دوره آقای رئیسی بحق وارد شد و نسبت به این پرونده ها بررسی کرده است و امروز هم خطر تکرار این مشکل وجود دارد امیدوارم بادقت و حساسیت و نظارت کامل انجام شود تا این نگرانی را بهمراه نداشته باشد .

 

 

کد خبر 1125369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha