لزوم قدرشناسی از چهره‌ها و مجموعه‌های فرهنگی خوزستان

حجت‌الاسلام شفیعی بر لزوم قدرشناسی از چهره‌ها و مجموعه‌های فرهنگی خوزستان تاکید کرد و گفت: ما در استان خوزستان نسبت به خودمان کم‌توجه هستیم و تواضع و فروتنی را با ندیدن فرزندان و توانایی‌های خودمان به اشتباه معنا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی» امروز (جمعه ۱۹ آذر) در آئین رونمایی از کتاب‌های «حوض خون» و «نعمت جان» که در محل بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک در دوران دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اينکه شهرستان اندیمشک باید قدر فرزندان فعال فرهنگی خود را بداند اظهار کرد: ما در استان خوزستان نسبت به خودمان کم‌توجه هستیم و تواضع و فروتنی را با ندیدن فرزندان و توانایی‌های خودمان به اشتباه معنا کرده‌ایم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان افزود: امروز در سراسر خوزستان چهره‌ها و استعدادهایی وجود دارد که در بیرون از استان شناخته‌شده‌تر بوده و بیشتر مورد تکریم هستند و لازم است از چهره‌ها و مجموعه‌های فرهنگی قدرشناسی کنیم.

 

وی اذعان کرد: اقداماتی که مجموعه فرهنگی شهید زیوداری اندیمشک به صورت خودجوش و آتش به اختیار انجام می‌دهد، از ده‌ها مجموعه رسمی با بودجه‌ها و اعتبارات اداری، مؤثرتر، کارآمدتر و عمیق‌تر است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: مسئولان شهرستان اندیمشک باید قدر این سرمایه‌ها، مجموعه‌ها و جوانان فعال فرهنگی را بیشتر بدانند و این شهرستان هم لازم است به شهدای خود، نویسنده کتاب «حوض خون» و مادرانی که در این محل حضور دارند، ببالد چرا که این افراد افتخار و مایه سربلندی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات یک حادثه به میزانی بزرگ است که ظرف زمان و مکان نمی‌تواند آن را در خود جای دهد و در امتداد قابل درک و فهم است عنوان کرد: حادثه روز عاشورا در چند ساعت و یک جغرافیای مشخص اتفاق افتاد اما پس از گذشت قرن‌ها همچنان از کربلا و عاشورا گفته می‌شود و تمام نخواهد شد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان هشت سال دفاع مقدس را از مقوله درس‌های عاشورایی برشمرد و بیان کرد: این دوران حجم مظلومیت، ایثار، فداکاری و اخلاص بالایی داشت و تاکنون نیز خون شهدای کشورمان بسیار تاثیرگذار و تحول‌آفرین بوده است.

 

وی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کتاب «حوض خون» یک برگ از دفتر قطور گفته‌ها و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس است ابراز کرد: تاریخ باید بداند که در هشت سال جنگ تحمیلی، ما جنگ و حمله نکردیم بلکه به دفاع و ایستادگی پرداختیم و این موضوع بسیار مهم است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به اينکه کتاب «حوض خون» یکی از مستنداتی است که نشان می‌دهد ما در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع کردیم ادامه داد: در حمله، نظامی‌ها و نیروهای مسلح حمله می‌کنند اما در دفاع، همه مردم اعم از مرد و زن و بزرگ و کوچک می‌ایستند.

 

وی یاد آور شد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مقدس کردیم و کتاب «حوض خون» نیز یک زاویه، منظره و پنجره از این ایستادگی فراگیر، پایدار و سربلند را به نمایش گذاشته است.

 

کد خبر 1125440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha