اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه لرستان

قاسمی، با اشاره به اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه لرستان، گفت: این بودجه می تواند تحولی عظیم در حوزه راه لرستان به وجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «رستم قاسمی»، دقایقی پیش در جلسه شورای اداری لرستان اظهارداشت: پروژه توشعه فرودگاه خرم آباد تا ۲۲ بهمن افتتاح می شود.

 

وزیر راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: استان تقاضای پروازهای بیشتری دارد که با توجه به بخش هوایی محدودیت وجود دارد اما با اجرای طرح تحول هوایی این مشکل تا حدودی حل می شود .

 

وی با بیان اینکه در بخش جاده ای نیز ۸ هزار کیلومتر جاده در استان داریم، افزود: آزاد راه از خرم آباد- بروجرد زیر بار است و گام دوم بروجرد به اراک است قرار است با همکاری قرارگاه خاتم تا پابان سال تکمیل شود.

 

قاسمی عنوان کرد: در لرستا ۲۰۰ کیلومتر چهار خطه داریم که بخشی تا پایان سال آینده تمام خواهد شد و در سفر امروز این پروژهای ۲۰۰ خطه تعیین تکلیف و اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: راه خرم آباد به پلدختر که در سیل ۹۸ جاده تخریب شده و در سطح جدید سه پیمانکار مشغول فعالیت هستند و اعتبار لازم پیش بینی شده تا کار سرعت بیشتری بگیرد.

 

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: اعتباری که در سفر به استان برای راه استان ختصاص یافته است، ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که می تواند پروژه های استان را به تحرک وا دارد و تحولی در بخش راه استان به وجود بیاورد.

 

وی ادامه داد: راه آهن خرم آباد به دورود که سال ۹۲ کلنگ زده شده است، ۱۲۰ کیلومتر طول آن است و اکنون بخش زیرساختی۴۰ آن درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این پروژه باید برنامه مشخص ظرف ۱۰ روز آینده اعلام شود.

 

قاسمی بیان کرد: این پروژه خرم آباد به دورود فاز اول آن بوده و دورود به اندیمشک فاز دوم آن علاوه بر خواسته استانی بوده، خواسته ملی نیز هست و برای اتمام دو فاز ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

وی عنوان کرد: در زمینه نهضت ملی مسکن نیز 80 هزار واحد تا پایان ۴ ساله باید ساخته شود و تعداد ثبت نام کنندگان در سایت ۹۳ هزار نفر هستند.

 

وزیر راه و شهرسازی به مشکل زمین در استان لرستان اشاره کرد و گفت: رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 1125467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha