انتخاب استان لرستان به عنوان استان ویژه مطالبه مردم است

حجت الاسلا مبلغی با اشاره به محرومیت های موجود در استان لرستان، اظهار داشت: انتخاب استان لرستان به عنوان استان ویژه مطالبه مردم استان از رئیس جمهوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « محمد رضا مبلغی» امشب (19 آذر) در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت برگزار شد،  با اشاره به  مطالبات شهرستان کوهدشت و رومشکان، اظهار داشت: سد معشوره مطالبه اصلی و عمومی این دو شهرستان است و به نماد یک زیرساخت مهم تبدیل شده است.

 

وی افزود: امروز دولت با تکمیل این طرح به مطالبه مردم توجه کرده و نشان دهنده تعامل خوب بین دولت و استان لرستان است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان و نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: با دستور آغاز سد معشوره بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.

 

وی افزود: درخواست مهم مردم پس از صدور دستور آغاز کار ساخت سد، این است که حجم سد و تخصیص آب کم نباشد.

 

حجت الاسلام مبلغی، با بیان اینکه استان لرستان همواره مسیری برای کربلا است، افزود: ایجاد راه کربلا برای عبور بهتر گروه های عازم به کربلا در این استان شروری است.

 

وی با بیان اینکه ثبت جهانی دره شیرز در شهرستان کوهدشت، افزود: این دره اثر طبیعی کم نظیری است که اگر ثبت شود در ویترین گردشگری جهانی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه هنوز هیچ اثر تاریخی در لرستان ثبت جهانی نشده است، افزود: ثبت جهانی آثار آورده خوبی از نظر گردشگری در لرستان دارد  می تواند در زمینه اقتصاد و اشتغال استان هم کمک کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار طبیعی و تاریخی کم نظیر در لرستان، افزود: توسعه گردشگری استان ضروری است.

 

وی با تاکید بر ضرورت انتقال آب به دشت های رومشکان، افزود: دشت ها رومشکان در جوار دو رودخانه سیمره و کشکان تشنه است و از نظر مردم این شهرستان و استان قابل قبول نیست.

 

حجت الاسلام مبلغی افزود: برای رفع تشنگی دشت رومشکان باید در حوزه مدیریت آب دو رودخانه سیمره و کشکان بازنگری شود.

 

وی افزود: اینکه رودخانه سیمره از لرستان می گذرد و هیچ بهره برداری از آن صورت نمی گیرد، در حالی که با کمترین هزینه باید مشکل آبرسانی به دشت های رومشکان اقدام شود.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به طرح استان های ویژه، گفت: استان لرستان به دلیل آمار محرومیت های موجود، فقر و بیکاری و... باید به عنوان استان ویژه انتخاب شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه درخواست دیگر نمایندگان استان در خصوص مطالبه مردم از هیئت دولت را اعلام کرد.

کد خبر 1125471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha