۵۸۴ کانون فرهنگی هنری کردستان در طرح فهما شرکت کردند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری استان در طرح فهما شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه استان که با موضوع سومین رویداد ملی فهما در سنمدج برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال اخیر در سه مرحله رویداد فهما را اجرا کرده‌ایم که امسال سومین سالگرد اجرای این رویداد ملی است.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان در بین استان‌های کشور در راستای اجرای طرح فهما در ردیف سیزدهمین استان کشور قرار دارد، افزود: باید تلاش کرد تا این رتبه ارتقا یابد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: 584 کانون استان در طرح فهما شرکت و از این تعداد 381 کانون امتیاز کسب کرده‌اند.

 

 

گلباغی نهایت امتیاز را 20 هزار امتیاز دانست و گفت: بالاترین امتیاز در استان 14 هزار امتیاز است.

 

 

وی اضافه کرد: کانون کنعان از بین 26 هزار کانون کشور سه کانون استان شامل کانون امام خامنه‌ای قروه، کانون کنعان سنندج و کانون امام خمینی(ره) سنندج رتبه زیر یکصد را کسب کرده‌اند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: رتبه اول استانی نیز مربوط به کانون‌های قروه است که با 85 کانون 37 کانون آن دارای بالاترین امتیازات است و پایین ترین رتبه مربوط به سروآباد است.

 

 

گلباغی تصریح کرد: فهما دارای 13 رواق است که شامل رواق‌های نور و قرآن، کارآفرینی، دانش، کتاب، رسانه، همدلی، سرود و فیلم، فناوری، ترنج یا تولیدات هنری و تجسمی، نمایش و نقد نمایش و همچنین بررسی و ساماندهی است و براساس فعالیت‌های تعریف شده در این رواق‌ها کانون‌های مساجد 35 استان کشور امتیازبندی می‌شوند.

 

 

تاکنون اطلاعات 8858 نفر  از اعضای کانون‌های مساجد در  بچه‌های مساجد ثبت شده‌اند

 

 

وی با اشاره به اینکه در چند بخش رتبه‌های پائینی داریم و سعی بر این است که بتوانیم رتبه‌های کانون‌ها را در رواق‌ها بالا ببریم، ااعلام کرد: تاکنون اطلاعات 8858 نفر  از اعضای کانون‌های مساجد در مجموع در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شده‌اند.

 

 

وی به جشنواره مدهامتان پرداخت و گفت: جشنواره مدهامتان نیز برای اعضای کانون‌های مساجد استان در حال برگزاری است که اعضا میتوانند تا پایان آذر ماه در این جشنواره شرکت کنند.

 

 

گلباغی عنوان کرد: ۳ هزار مکان مذهبی در استان داریم که تاکنون در ۶۱۲ مکان توانسته‌ایم کتابخانه و کانون ایجاد کنیم که از این تعداد ۴۳۳ مورد در مناطق روستایی است و به دلیل کمبود جمعیت در مناطق روستایی امکان ایجاد کانون براساس دستورالعمل‌های ایجاد کانون وجود ندارد.


 

وی به کمک‌های مومنانه انجام شده پرداخت و افزود: در ایام کرونا توسط کانون‌های مساجد در ۱۲ مرحله  کمک مومنانه بین کانون‌ها و افراد بی‌بضاعت توزیع شده است.

 

 

وی به برنامه‌های در دست اقدام کانون‌های مساجد پرداخت و اذعان کرد: در گام دوم انقلاب توجه به دو مولفه جوانگرایی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را در دست اقدام داریم که در این راستا با حوزه هنری، بهداشت و در مان و هلال احمر تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است.

کد خبر 1125632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha