افزایش روحیه فرهنگ شهروندی در مقابل شهرنشینی یکی از رویکردهای ما است

دشتی با اشاره به رویکردهای شورای شهر یزد گفت: افزایش روحیه فرهنگ شهروندی در مقابل شهرنشینی یکی از رویکردهای ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مهمترین موضوع دغدغه ما رویکرد ها، جهت گیری ها و این که افق روشنی از وضعیت استان در پیش چشم خود، نخبگان و شهروندان داشته باشیم، است که آنها را اساس کار خود قرار دادیم.

وی افزود: در این راستا 13 راهبرد با استفاده از اسناد بالادستی، رهنمودهای رهبری، براساس تاریخ شهر، سوابق و رویکرد نظام ارائه کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ما جهت گیری خود را ملی و جهانی قرار دادیم که در این راستا تاکید بر ارزش های ایرانی اسلامی، عدالت محوری و تاکید پیشرفت مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی به عنوان راهبردهای اصلی ما قرار گرفت.

دشتی ادامه داد: در یزد برخی از پروژه ها 37 سال سابقه دارد که غالب این ها در قالب اجرا قرار گرفت که الان با تصویب لایجه در دست اجرا است و در این راستا شفافیت در ساختارها و فرایندها به عنوان راهبردهای دیگر ما بوده است.

وی گفت: ما در این مدت 120 روزه در مجموعه گزارشات خود بیش از 53 محورکاری را مورد توجه قرار دادیم که ارتباطات با روحانیت، حوزه های علمیه و دانشگاه ها را بیشتر کردیم و سعی کردیم با نهادهای علمی، فکری و معنوی که احساس می شد کمتر مورد توجه قرار گرفته اند  ارتباط برقرار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در حوزه گردشگری به عنوان محور مهم شهر جهانی سعی کردیم نگاه خود را از صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری مبدل کنیم که در نگاه اول ما به عنوان خدمتگذار برای گردشگران هستیم و در این راستا هدایتگری، معرفی فرهنگ و راهنمایی یزد را در معرفی ارزش های فرهنگ، تاریخی و تمدنی مد نظر قرار دادیم زیرا استان یزد شهر ارزش های میراثی و فرهنگی و تاریخی می دانیم.

دشتی گفت:50 محور از بحث های مختلف در شهر بر اساس ظرفیت های قانونی کشور برای شهر یزد در مجموعه کمیسیون ها قرار گرفت که بر اساس اسناد کارشناسی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی بیان کرد: افزایش روحیه فرهنگ شهروندی در مقابل شهرنشینی یکی از رویکردهای دیگر ما بود که 40 مساله مهم را بررسی کردیم و با دو نهاد جلسات مشترک در قالب دبیرخانه ها با فرمانداری ها و جلسات در سطح استان بر اساس چارچوب های مربوطه در راستای هدف بلندمدت ما برای رسیدن به مدیریت واحد شهری آنها را مورد توجه قرار دادیم.

کد خبر 1125951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha