تامین امنیت و وضعیت بافت تاریخی نیازمند توجه همگانی به این بخش است

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اهمیت توجه دستگاه های متولی به بافت تاریخی گفت: تامین امنیت و وضعیت بافت تاریخی نیازمند توجه همگانی به این بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری سخنگوی و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از ابتدای تشکیل شورا تعداد 30 جلسه علنی داشتیم و تمامی جلسات رسمی شورا نیز علنی بوده است و تنها موارد غیر رسمی به صورت غیر علنی بوده که بیش از 10 جلسه بوده است.

وی افزود: 52 مصوبه در این جلسات داشتیم که از بین آنها هیچکدام مغایرت با قوانین نداشته است و هیچ کدام از آنها ابطال نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: دو مشکل اصلی در شهر یزد شامل کمبود سرانه تفرجگاه ها و بوستان ها و همچنین تبدیل شدن تفریحات مردم به خوردنی ها است که ما در صدد هستیم تا این مشکل را حل کنیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به عدم برگزاری مراسم ها در پارک ها گفت: ما معتقدیم که پارک ها برای آرامش بخشی است.

وی افزود: ما معتقدیم که نخبگان محل با بررسی مشکلات محلات در این زمینه به صورت اختصاصی مشکلات حل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: 21 هزار معبر در سطح شهر یزد داریم که نمی توانیم به یکباره آنها را حل کنیم اما با پیگیری ها سعی داریم مشکلات را به تدریج حل کنیم.

حجت الاسلام حیدری گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی درست داشته باشیم تنها استفاده از دستورالعمل های خدا است که ما باید تماما آن را اجرا کنیم و ما اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم فاجعه است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم بافت تاریخی ما دارای امنیت باشد و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند همه باید وارد عرصه شوند و متحد کار را انجام دهند.

کد خبر 1125958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha