مهاجرت فرهنگ اصیل و دارالعباده یزد را دستخوش دگرگونی کرده است

ابوترابی با اشاره به مهاجرت بی رویه اتباع و مهاجرین به شهر یزد گفت: متاسفانه مهاجرت فرهنگ اصیل و دارالعباده یزد را دستخوش دگرگونی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن ابوترابی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پروژه های تفریحی و گردشگری در شهر یزد گفت: یکی از پروژه های ما اکوپارک است که با مساحتی حدود 150 هکتار طراحی شده است که اکوپارک حدود 150 هکتار است که 30 هکتار آن کشت شده و گونه های کویری انتخاب شده است که حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: سیاست شورای ما واگذاری به بخش خصوصی برای بهره برداری بیشتر است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد در خصوص شهرک ضایعات نیز بیان کرد: با توجه به عدم وجود منظره مناسب در خصوص شهر یزد با وجود ضایعات ما امیدواریم که کارهای خوبی انجام شود که امیدواریم با اختصاص زمین شاهد حل شدن این موضوع باشیم.

وی با اشاره به ساماندهی تابلوهای سطح شهر گفت: طرح های تابلو انجام شده و زیرساخت ها آماده شده است که امیدواریم به زودی در صحن شورا ارائه شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

ابوترابی بیان کرد: بیش از 100 هزار اتباع بیگانه در سطح شهر یزد هستند که یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی ما در این بخش است که ما باید دروازه های شهر را در این خصوص برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: در زمینه آلودگی هوا، سطح شهر یزد بدتر از تهران است و بحث آلایندگی ها و محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد تا این مشکل مرتفع شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: برخی از بیماری ها در سطح شهر یزد غیر عادی است که باید با شفافیت ها  این مشائل را مطرح کنیم و دلایل آن را بررسی کنیم که معتقدیم یکی از این دلایل در خصوص آلایندگی ها است.

وی افزود: مهاجرت موضوع مهمی است که متاسفانه فرهنگ اصیل و دارالعباده مورد دستخوش و دگرگونی قرار گرفته است که نمونه آن را در زمینه طلاق شاهد هستیم که باید تدبیر مسئولان این مشکل حل شود و حداقل متوقف شود.

ابوترابی بیان کرد: بیش از 30 میلیارد برای ورودی های شهر داریم که در اختیار سیما و منظر شهری است که امیدواریم به زودی ساماندهی شود.

وی افزود: پارک شهدا پارک ویژه ای است که ظرفیت بسیار خوبی است که امیدواریم با حضور سرمایه گذار بتوانیم این را دنبال کنیم.

باقر پارساییان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی نیز در این نشست خبری با اشاره به عدم ساماندهی پل های هوایی گفت: عدم قاطعیت و جدیت از سال 92 تاکنون باعث شده که این وضعیت در پل های عابر پیاده شاهد باشیم ولی ما بررسی های لازم را خواهیم داشت.

وی افزود:  اوضاع یزد در ساخت ها و سازهای غیر مجاز ، باغ ها، ساخت و سازها در غیر محدوده اسفناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1125972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha