کاهش روند ابتلا به کرونا در استان قزوین

دیدبان گفت: میزان ابتلا به کرونا و بیماران بستری در استان قزوین رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالله دیدبان» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: میزان ابتلا به کرونا و بیماران بستری در استان رو به کاهش است و البته نواساناتی داریم ولی برآیند کلی رو به کاهش است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های البرز آوج و آبیک در وضعیت آبی و شهرستان های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم و تعداد بیماران بدحال ۱۰ نفر است و ۵۶ مورد ابتلای جدید به کرونا داشتیم که ۳۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

 

دیدبان اعلام کرد: از نظر واکسیناسیون ۸۶ درصد از واکسن های دریافتی در استان تزریق شده و در کل استان یک میلیون و ۸۳۸ هزار واکسن تزریق شده است و درصد پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال که ۲ نوبت واکسن تزریق کرده اند ۸۰ درصد بوده و در همین بازه سنی ۹۲ و ۳۷ دهم درصد دز اول را تزریق کرده اند و درصد واکسیناسیون در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال اول ۹۰ درصد است.

 

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در بین شهرستان های استان، بیشترین پوشش واکسیناسیون مربوط به شهرستان آوج با ۹۷ و نیم درصد است.

 

«جلال رحمانی» اضافه کرد: در بحث دانش آموزان، ۱۰۰ درصد دز اول واکسن را دریافت کرده اند و ۷۵ درصد دانش آموزان هم دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

وی تصریح کرد: در خصوص موارد ابتلا به کرونا در افراد کمتر از ۱۸ سال ۱۶۶ مورد بیماری تنفسی حاد داشتیم که در این بین ۲۹ مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شده که به مراقبان سلامت تأکید کردیم به مدارس روند و کانون آلودگی دانش آموزان مشخص شود که مدارس بوده یا دیگر نقاط که نتایج بازدید از مدارس از اول آذر ماه نشان می دهد استفاده از ماسک در بین دانش آموزان ۸۴ درصد بوده و رعایت فاصله فیزیکی ۶۶ درصد بوده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند در استان یادآور شد: در ادارات کارت واکسن برای کارمندان الزامی است و در این خصوص بازدیدهایی هم صورت می گیرد.

 

کد خبر 1126097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha