فروش ویژه شب یلدا ترفندی برای کلاهبرداری در فضای مجازی

سرهنگ آدینه‌لو گفت: با توجه به نزدیکی شب یلدا افراد کلاهبردار با درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس پلیس فتای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شب یلدا افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از این موقعیت به درج آگهی‌های فریبنده مانند جشنواره های فروش ویژه و تخفیفی در شبکه های اجتماعی، دست به کلاهبرداری از شهروندان می زنند.

 

محمدعلی آدینه لو ادامه داد: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری به منظور ایجاد انگیزه در خریداران، با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از شهروندان می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

 

این مقام انتظامی گفت: متاسفانه هموطنان بعد از انتقال وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نمی‌کنند یا ممکن است کالای تحویلی، اصالت و کیفیت کالای تبلیغ‌شده را نداشته باشد.

 

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد: شهروندان  قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و مدارک کالا، اقدام به پرداخت بیعانه نکنید و در صورت نیاز به مشاوره یا گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

کد خبر 1126125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha