صندوق توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق توسعه و پیشرفت استان با سرمایه اولیه دولت امسال در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید احسان عسکری» امروز (۲۱ آذر ماه) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با راه اندازی صندوق توسعه کهگیلویه و بویراحمد با کمک منابع ملی و استفاده از منابع و ظرفیت های بومی، استان وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام منابع تسهیلاتی، اعتباری، حوزه مالیات، گمرک، کمک های فنی و اعتباری حتی اعتبارات مازاد درآمد استان وارد این صندوق می شود.
 

وی با بیان اینکه، درآمدهای وارد شده به این صندوق از بخش های مختلف در جهت توسعه زیرساختی هزینه می شود، گفت: این صندوق زمینه برای توسعه پایدار اشتغال، درآمد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص مناطق روستایی را فراهم می کند.
 

عسکری با بیان اینکه، رشد اقتصادی در نظر گرفته شده برای استان در سال آینده ۹,۱ درصد اعلام شده، تاکید کرد: برای تحقق این امر باید همه ظرفیت های استان پای کار باشند.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به زودی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارات به استان سفر می کنند و تا آن زمان بخش کشاورزی و صنعت استان خواسته ها، مطالبات و مشکلات خود را برای پیگیری و رفع آنها احصاء کنند.
 

«علی شهابی نسب» هم گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ طرح در استان طی سال های ۹۷ تاکنون، اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم نظارت و ارزیابی از طرح های اقتصادی در استان به زودی تشکیل و فعال می شود و نظارت و بازرسی بر طرح های اقتصادی آغاز و انحرافات این طرح ها کنترل و گزارش داده خواهد شد.

کد خبر 1126189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha