ارسال ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک؛ اهالی تئاتر تا ۳۰ آذر فرصت دارند

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر امید با ۸۰ اثر به خان دوم رسید؛ رویدادی که ۳۰ سال پیش در همدان متولد شد و پس از کوچ در نوجوانی و سال‌ها دوری به خانه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سال 1370 بود که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان(امید) با هدف هویت بخشی به تئاتر کودک و نوجوان ایران و بالندگی هنر تئاتر به میزبانی همدان آغاز شد.

همدان 9 دوره میزبان جشنواره تئاتر امید بود و براساس سیاست دبیرخانه مرکزی در دوره دهم به زاهدان و سپس به کرمان کوچ کرد. سپس یک سال دبیرخانه جشنواره تعطیل شد تا اینکه اصفهانی‌ها از یازدهم تا شانزدهم میزبان جشنواره شدند.

سرانجام پس از سال‌های دوری از خانه، جشنواره تئاتر امید با اصرار اهالی تئاتر و پیگیری مسئولان به زادگاهش همدان بازگشت و از سال 89 تاکنون در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تئاتر امید در فضای نه چندان شاد همدان، فرصت نشاط و تنوع هر چند کوتاه به همراه می‌آورد و فرصتی است تا هنرمندان بومی در کنار پیشکسوتان و بازیگران با تجربه، توانایی‌های خود را برای عموم به نمایش بگذارند.

امسال هم بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در آخریم ماه سال به میزبانی همدان برگزار می‌شود؛ برنامه‌ای شاد در روزهای ناخوش کرونایی که امید می‌رود بتواند امید را میهمان دل‌ها کند.

فراخوان جشنواره تئاتر امید، مهر امسال در قالب ۱۲ بخش شامل مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر کودک، تئاتر فراگیر(همراه افراد با نیازهای ویژه)، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه خیمه‌شب‌بازی، نقالی- پرده خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان(تا ۱۸ سال)، تئاتر ملل، آثار میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی، مسابقه نمایشنامه نویسی و پژوهش، بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره هستند.

مهلت برخی بخش‌های جشنواره تئاتر امید تا 16 آدر تعیین شده بود که بنابر اعلام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این بخش‌ها 80 اثر به دبیرخانه جشنواره معرفی شده است.

احمذرضا احسانی افزود: در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال ۳۰ اثر، تئاتر فراگیر 8 اثر و مسابقه نمایشنامه نویسی ۴۲ اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه 23 آذر آخرین مهلت انجام فرایند ثبت تقاضا در بخش مسابقه‌های تئاتر خردسال، خیمه شب بازی و نقالی - پرده خوانی است، گفت: آخریم مهلت معرفی اثر در بخش‌های مسابقه تئاتر کودک، نوجوان و خیابانی هم ۳۰ آذر است.

 

کد خبر 1126210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha