دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان برگزار می شود

ثقتی از برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان خبرداد و گفت: ۲۴ دی آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(یک شنبه،۲۱آذر)با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان اظهار کرد: این جشنواره همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوم ایرانی را از اهداف جشنواره عنوان کرد و افزود: بخش های این جشنواره شامل عروسک، هدایای فرهنگی، سازه های بومی، هدایای چوبی، سوزن دوزی، سفال، رشتی دوزی، زیورآلات، حصیربافی، نگارگری، تذهیب و سایر محصولات است.

 

وی تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور  را هدفی مهم از برگزاری جشنواره خواند و تاکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

ثقتی معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی را از دیگر مزیت های جشنواره محصولات فرهنگی برشمرد و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی را از دیگر اهداف خواند.

 

وی با بیان اینکه ۲۴ دی آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی است تصریح کرد: نمایشگاه آثار ارسالی به جشنواره، ۲۸ دی برگزار و ۲۹ دی در  آیین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل می شود.

 

ثقتی با اعلام اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، تاکید کرد: هیچ محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان استان می توانند از طریق سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir (بخش استان گیلان) برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کرده و آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه جشنواره در رشت ارسال کنند.

 

کد خبر 1126226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha