مدیری با سابقه پر بار فرهنگی که به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد

علیرضا مختارپور چهره فرهنگی و ارزشی که سابقه مدیریت فرهنگی بسیاری را در کارنامه خود دارد با پایان دوره مدیریت اشرف بروجردی بر سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ریاست این سازمان منصوب شد.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دیروز یکشنبه 16 آذرماه  با حکم سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان علیرضا مختارپور قهرودی به عنوان رئیس جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

 

با حکم رییس جمهور علیرضا مختارپور قهرودی به مدت ۴ سال  ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.


پیش از علیرضا مختارپور قهرودی، اشرف بروجردی به مدت چهار سال از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری وقت به‌عنوان مشاور و رئیس  جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شده بود.

 

علیرضا مختارپور قهرودی  در خردادماه سال ۱۳۹۳ با حکم علی جنتی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد. وی همچنین سال ۱۳۹۶ برای چهار سال دیگر با حکم سیدعباس صالحی، وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در این سمت ابقا شد.

 

علیرضا مختارپور متولد سال ۱۳۴۳  در تهران و فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه تهران است. عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امور فرهنگی، عقیدتی ـ سیاسی تا پایان دفاع مقدّس، ‌ مشاور سازمان ملی جوانان از ۱۳۷۳ ـ ۱۳۸۲، عضویت در شورای طرح و برنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۱۳۷۳، مدیرمسئول مجله فرهنگی ـ ادبی اهل قلم که از سال ۱۳۷۴ ـ  ۱۳۷۸، مدیرمسئول انتشارات اهل قلم از ۱۳۷۴ ـ ۱۳۸۴،  مدیر اداره ویژه کتاب از اسفند ۱۳۷۴ تا شهریور ۱۳۷۶، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهر ۱۳۸۴ تا فروردین ۱۳۸۶، انتخاب به‌عنوان معاون نمونه در سطح ملی در سال ۱۳۸۵، عضو شورای فرهنگی انتشارات امیرکبیر به مدت ۴ سال، معاون فرهنگی انتشارات امیرکبیر به مدت ۲ سال، مدیر گروه انتشارات امیرکبیر به مدت ۳ سال، عضویت در کمیته المپیاد ادبی جمهوری اسلامی ایران از ۱۳۷۶ ـ ۱۳۸۰، عضو هیئت امنای مرکز پژوهشی میراث مکتوب، معاون نشر مؤسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۰، عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی الهدی از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲، عضو هیئت مدیره دفتر نشر فرهنگ اسلامی از سال ۱۳۹۰ و عضویت در هیأت امنای مجمع ناشران انقلاب اسلامی  از دیگر سوابق علیرضا مختار‌پور است.

از علیرضا مختار‌پور  تا کنون چند عنوان کتاب با محوریت دسته بندی موضوعی بیانات رهبر  معظم انقلاب نیز منتشر شده است.

عدالت محوری، روحیه انقلابی، مردم‌داری،پاکدستی و فسادستیزی، قانون‌مداری با نظارت دقیق بر حسن اجرای امور در پیشبرد و تحقق اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از جمله  اهداف تعیین شده رییس جمهور برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که با توجه سوابق ارزشمند آقای مختارپوردر امر مدیریت فرهنگی تحقق این اهداف شدنی است .

 نکته دیگری که آقای مختارپور به عنوان ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی  باید در برنامه ها و اهداف این سازمان  همواره به آن توجه جدی داشته باشند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.   انتخاب آقای مختارپور با سابقه مدیریت فرهنگی  بیشمار نوید بخش روزهای خوب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواهد بود .

کد خبر 1126330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha