۴ وقف قرآنی در خراسان جنوبی ثبت شد

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تنها چهار وقف قرآنی در خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: دشمن به دنبال این است تا مردم را از معنویات، قرآن و اهل بیت (ع) دور کند در این راستا باید مردم را به سمت ایجاد وقف های قرآنی سوق دهیم.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: موقوفات قرآنی تاثیر بسیاری در جامعه می گذارد و هر چه بتوانیم بیشتر قرآن و فعالیت های قرآنی را در جامعه نشر دهیم قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: دشمن به دنبال این است تا مردم را از معنویات، قرآن و اهل بیت (ع) دور کند؛ اگر بتوانیم قرآن و دستورات الهی را اجرا کنیم و نسل جوان و نوجوان را به سمت قرآن کریم سوق دهیم قطعا نقشه های دشمن با شکست رو به رو خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 80 وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است، افزود: متاسفانه از این تعداد تنها چهار موقوفه مربوط به بخش قرآنی است که به ارزش 600 میلیون تومان در شهرستان های خوسف و زیرکوه به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به تعداد موقوفات خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 10 هزار و 74 موقوفه به ثبت رسیده است که از این تعداد 545 موقوفه مربوط به بخش قرآن کریم است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در بیرجند 76 موقوفه قرآنی، بشرویه 62 موقوفه، سرایان 22 موقوفه، قاین 73 موقوفه، نهبندان 12 موقوفه، خضری 10 موقوفه، خوسف 62 موقوفه، سربیشه 34، فردوس 78 موقوفه با نیت قرآنی وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد انجمن های یاوران وقف قرآنی و تشکیل جلسات با خیرین جهت سوق دادن به سمت ایجاد وقف قرآنی و استفاده از ظرفیت خیرین و انتقال سرمایه آنان جهت راه اندازی دارالقرآن در شهرهای بزرگ از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف جهت توسعه و افزایش موقوفات قرآنی است.

 

 

کد خبر 1126347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha