تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های دنیا محوریت قرآن است

حجت الاسلام سلیمانی محوریت قرآن در ارتش را مهمترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ارتش های جهان دانست و گفت: الحمدالله ارتش توانسته است قرآن را در زندگی نیروهای خود حاکم کند.

حجت الاسلام یعقوبعلی سلیمانی تبار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه قرآن در ارتش گفت: بی تردید یکی از اقدامات راهبردی در راستای ترویج و نهادینه سازی تعالیم قرآنی برگزاری مسابقات قرآن در بین کارکنان و خانواده های متدین نیروهای مسلح است که به حمدالله با عنایات خداوند و توجهات حضرت ولیعصر و لبیک به ندای پیامبرگونه رهبری انقلاب اسلامی دژبان کل ارتش توفیق میزبانی از جامعه قرآنی ارتش در سال 98 بوده است که با موفقیت به نتیجه رسید.

 

رییس عقیدتی سیاسی دژبان کل ارتش افزود: در سال جاری نیز با توجه به مدیریت خوب دژبان ارتش در این زمینه به حمدالله عنایت شد در سال جاری نیز میزبان جامعه قرآنی کل نیروهای مسلح باشیم، این موضوع میسر نمی شود مگر با داشتن فرماندهی خوب دژبان و تلاش شبانه روزی تمام همکاران عزیز در زمینه های مختلفی که این حرکت را به وجود آورند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تبار در مورد دیگر فعالیت های قرآنی دژبان کل ارتش اظهار کرد: از دیگر فعالیت های قرانی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران حلقه های معرفت و محبت، دوره های مهدویت از دیدگاه قرآن و طرح رویش های انقلاب و دوره های بصیرت برای کلیه کارکنان است؛ همچنین برنامه های طرح های قرآنی در قالب تسنیم، تنویر و تداوم راهپویان وحی و کارگاه های نهج البلاغه و کلاس های تخصصی قرآن پژوهی است.

 

وی با اشاره به مسابقات قرآنی نیروهای مسلح از 24 تا 27 آذر اظهار کرد: به حمدالله زمینه ای شد تا امسال نیز توفیق آن داشته باشیم که میزبان جامعه قرآنی نیروهای مسلح باشیم تا شرمنده قرآن نبوده و به ندای رهبری عزیز انقلاب که دغدغه شان این است که قرآن حاکم بر جامعه باشد، پاسخ داده باشیم.

 

رییس عقیدتی سیاسی دژبان کل ارتش در مورد جایگاه قرآن در ارتش ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در میان نهادهایی که مربوط به رهبری هستند ، مقام اول را در سطح کشور در موضوع قرآن دارد و روزهای سه شنبه در هر هفته در کل ارتش در ساعت اول نوای قرآن پخش می شود و الحمدالله امروز با توجه به تلاش ها و فعالیت های قرآنی در ارتش خانواده های ارتش قرآن محور هستند.

 

وی گفت: انس با قرآن در زندگی به شکل مطلوبی بازتاب دارد و در موضوع دفاعی نیز قرآن و اعتقاد به آن در میان نیروها، موجب موفقیت در تمام حوزه ها از جمله در استفاده از تجهیزات نظامی است. انس با قرآن در میان نیروهای نظامی به خصوص ارتش موجب شده است تا نماز اول وقت آنها ترک نشود و حتی بدون وضو دست به تجهیزات نظامی نزنند. بسیاری از نیروها با توجه به انس با قرآن روزانه یک صفحه قرآن را قرائت می کنند. انس با قرآن در میان نیروهای ارتش موجب تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورهای جهان است.

 

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قرآن محور است و این امتیاز و ویژگی برجسته جمهوری اسلامی نسبت به سایر نیروها در کشورهای دیگر است. الحمدالله ارتش توانسته است قرآن را در زندگی نیروهای خود حاکم کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تبار با بیان اینکه انس با قرآن موجب موفقیت خانواده ها در عرصه های مختلف است، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات و منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب در توجه به قرآن در میان نیروهای نظامی الحمدالله امروز ارتش، ارتشی معنویت محور است و تمام تلاش ما بر این است با برگزاری دوره های بصیرت و بصیرت قرآنی را در منازل سازمانی حاکم کنیم و ماهانه دوره های تعالیم قرآنی و بصیرت های قرآنی در میان خانواده های ارتش و کارکنان پایور و وظیفه های سرباز در هر دوره سه روز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی با موضوع قرآن گفت: امروز فضای مخرب مجازی که در کشور و دنیا حاکم است، تلاش استکبار بر این است تا در این فضا استفاده بیشتری کرده و ملت و ارتش را از ملت و معنویت به دور کند و سبک زندگی غربی را در پیش بگیرند با برنامه هایی که از سلسله مراتب در پیش داریم، یکی از کلاس هایی که هر ماه در پادگان ها و منازل سازمانی برگزار می شود، سبک زندگی اسلامی است تا اجازه ندهیم تبلیغات استکبار در فضای مجازی حاکم شود. در همین راستا سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید مجرب از قم بازخوانی شده و در میان ارتش ترویج می شود. سبک زندگی اسلامی از دغدغه های رهبر انقلاب است که تلاش می کنیم در ارتش آن را پیاده کنیم و عامل بر منویات رهبر انقلاب باشیم انشاء الله.

 

 

کد خبر 1126431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha