تالیفات حوزه های علمیه متناسب با نیازهای روز جامعه تدوین شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلبه های حوزه های علمیه باید متناسب با نیاز روز جامعه تالیفاتی داشته باشند، گفت: صاحب قلم باید بداند در چه زمانی چه بنویسد یک نویسنده باید عالم به زمان باشد متناسب با درد جامه قلم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲آذر) در آئین رونمایی از تازه های نشر حوزه های علمیه خواهران مازندران ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تحسین طلاب خواهر که در حوزه تالیف کتب دینی گام برمی دارند، اظهار کرد: خداوند در نخستین آیات نازل شده بر قلب نازنین رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)از خواندن و تعلیم و تربیت یاد کرد خداوند در تعلیم بشر از حقیقتی به اسم قلم استفاده کرده است چرا که نشان دهد در اسلام علم و دانش جایگاه ویژه دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران خطاب به طلاب خواهر با بیان اینکه خداوند در آیات نورانی قرآن کریم به قلم «ابزار نوشتن»‌قسم یاد کرد، افزود: قلمی که به کار گرفته نشود فایده ندارد قلمی خوب است که صحیح و درست و به جا بنویسد باید در راستای رضای خدا قلم زد.

 

 

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل اگر قلم و علم درجهت خدا باشد آنگاه بشر نیازی به سلاح نخواهد داشت اگر در مسیر غلط استفاده شود مسلسل و سلاح کشتار جمعی می سازد میلیون ها آدم را همان قلم های مزدور به کشتن می دهند؛ قلم نباید در خدمت ظلم و ظالم قرار گیرد .

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه در جهت رفع مشکلات و مسئله های واقعی جامعه باید قلم بزنیم، گفت: قلم زدن در مسائل مبتلا به جامه ضروری است نباید قلم ها از مسائل و مشکلات اجتماعی غافل شوند.

 

 

 

وی اضافه کرد: صاحب قلم باید بداند در چه زمانی چه بنویسد یک نویسنده باید عالم به زمان باشد متناسب با درد جامه قلم بزند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: نیاز زمان در تالیف کتب دینی مورد توجه باشد. 

کد خبر 1126458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha