پرستاران نقش موثری در ایجاد امید و تسریع بهبودی بیماران دارند

کیانی گفت:پرستاران با داشتن روحیه ایثارگرانه و دلسوزانه و ایجاد تعامل با بیماران، می‌توانند نقش موثری در ایجاد امید و نشاط و تسریع در روند بهبودی بیماران داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی کیانی» امروز(۲۲ آذر) در مراسم روز پرستار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت با بیان اینکه جایگاه پرستاری از حیث ارتباط زیاد و اثر بخشی در پروسه درمان بسیار اهمیت دارد، اظهارداشت: هر چند که پزشکان نقش محوری در درمان بیماران دارند اما اگر کار پرستار به شکل مناسبی صورت نگیرد با بهترین امکانات درمانی و تخصصی به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی‌کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پرستاران بیشترین زمان را در ارتباط با بیماران دارند خاطرنشان کرد: پرستاران با داشتن روحیه ایثارگرانه و دلسوزانه و ایجاد تعامل با بیماران، می‌توانند نقش موثری در ایجاد امید و نشاط و تسریع در روند بهبودی بیماران داشته باشند.

 

وی تاکید کرد:از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا و در شرایطی که بسیاری از مردم از بیماری ترس داشتند، پرستاران با حضور در میدان مبارزه با این ویروس، نقش موثری در خدمات رسانی به بیماران ایفا کردند.

 

کیانی افزود: مقام معظم رهبری در دو سال اخیر، به طور مستمر در فرمایشاتشان از کادر پرستاری و درمانی در خدمات رسانی به بیماران ابراز رضایت کردند که این امر نتیجه تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه تمامی مدافعان سلامت است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر الکترونیکی شدن فرایند اقدامات پرستاران اظهار کرد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود، می‌توان به این مهم دست یافت.

 

وی افزود: در حوزه آموزش دانشجویان پرستاری باید به موضوع اخلاق حرفه ای نیز توجه بیشتری شود که این مهم در دانشکده پرستاری و مامایی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان خدمات رسانی به بیماران را بیش از پیش با کیفیت بهتری ارائه داد.

کد خبر 1126489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha