پیش بینی برداشت  ۲۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان دره شهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان دره شهر برداشت شود.

«محمدعلی اقدسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  سطح زیر کشت محصول گل نرگس در شهرستان دره شهر ۳۷۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۰۰ میلیون گل برداشت، و روانه بازار مصرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه استان ایلام با دارا بودن حدود هزار هکتار سطح زیر کشت گل نرگس یکی از قطب‌های تولید این محصول خوش رنگ و بو است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت،۷۳۰ هکتار به صورت آبی و حدود ۲۸۰ هکتار مزرعه دیم است.

 

وی گفت: شهرستان دره شهر با ۳۷۰ هکتار سطح زیر کشت قطب تولید گل نرگس در استان است، در نرگس زار‌های استان سه نوع گل برداشت می‌شود که گل شهلا از خوشبوترین و با ارزش‌ترین گل‌ها است.

 

اقدسی با اشاره به اینکه حالا برای تداوم این تولیدات طرح‌های نوین علمی در مزارع شهرستان اجرا می‌شود، افزود: طرح‌هایی که با کاهش مصرف آب و بذر در هر هکتار ضمن کاهش هزینه‌ها، عملکرد کشت کشاورزان را هم بالا برده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد: این طرح با هدف دستیابی بیشتر به امنیت غذایی و بهره وری در تولید با کاشت گونه‌های مختلف زراعی و باغی در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع شهرستان دره شهر اجرا شده است.

کد خبر 1126509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha