برگزاری پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس/ سند زیارت تدوین می شود

معاون هماهنگی و توسعه موقوفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از تدوین سند زیارت و تعیین تکلیف حقوق زائران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «جواد علی اکبریان» در نشست خبری پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در صحن حضرت حمزه (س) آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری اجلاسیه پنجم گفت: تا امروز در کربلا، قم، کاظمین و مشهد جلساتی با حضور تولیت ها برگزار شده است.

 

معاون هماهنگی و توسعه موقوفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در روند برپایی اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی افزود: آستان قدس رضوی، آستان حرم حضرت معصومه (س) در قم، آستان حرم احمد بن موسی بن شاهچراغ، آستان حرم حضرت عبدالعظیم، سازمان اوقاف و امور خیریه، تولیت مسجد مقدس جمکران و نماینده ولی فقیه در بعثه از جمله نهادهایی هستند که در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی شرکت می کنند.

 

علی اکبریان با اشاره به برگزاری پروژه های مشترک گفت: در راستای اجلاس پروژه های مشترک دبیرخانه ای با حضور نمایندگان آستان ها راه اندازی شده است که قرار است برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

 

وی در خصوص هفت کارگروه تشکیل شده ذیل پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این کارگروه ها در زمینه های فرهنگی، قرآنی، فناوری اطلاعات، اجتماعی، عمران و خانواده تشکیل شده و به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

 

نماینده تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در پنجمین اجلاسیه اعتاب مقدسه از تهیه پروژه پژوهشی تنظیم سند زیارت خبر داد و گفت: منشور زائر و حقوق زائر از فعالیت های پژوهشی در حال انجام است که در آن حقوق زائر تعیین تکلیف شده و حقوق زائر در قانون مورد بررسی قرار می گیرد.

 

علی اکبریان با اشاره به اجرای طرح قرآنی من قرآن را دوست دارم، گفت: این طرح قرآنی با هدف فراگیری عموم مردم و انس با قرآن در حال انجام است.

 

معاون هماهنگی و توسعه موقوفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، اجرای طرح مهدویت، بهره وری از موقوفات، نحوه درآمد بهتر برای آستان های مقدس، موضوع سوغات و سوغاتی زائران از دیگر مواردی است که در اجلاسیه پنجم بررسی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی 24 آذر با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی کاظم (ع) (شاهچراغ)، تولیت مسجد مقدس جمکران و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل کرامت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)  برگزار می شود.

کد خبر 1126520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha