طرح های مرتعداری در جنوب کرمان به مجریان احاله مدیریت شد

حمزه احمدی گفت: در راستای سیاست های ابلاغی سال ۱۴٠٠ سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تعداد ۷ طرح مرتعداری به مساحت ۲۴ هزار هکتار در منطقه جنوب کرمان به مجریان احاله شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۲ آذر ماه آئین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌ های مرتعداری با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان جیرفت منعقد شد.


«حمزه احمدی» در این باره، گفت: یکی از اولویت‌های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد مدیریت مراتع دچار مشکل می شود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ۱۴٠٠*۱۴*۳ به منظور حفاظت، صیانت و احیای مراتع، ۷ طرح مرتعداری به مساحت ۲۴ هزار هکتار به مجریان احاله شد.


وی ادامه داد: در همین راستا مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه اسناد رسمی به نماینده مرتعداران مراتع خلیجی، نقشوئه و سرخوئیه اولیاء (اسفندقه) شهرستان جیرفت، سوارک، آبش و نیدر شهرستان کهنوج، گزهک و دهندر شهرستان منوجان و چاه محمد شهرستان قلعه گنج احاله شد.


وی در خاتمه با اشاره به این که خوشبختانه در سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در تهیه و احاله طرح های مرتعداری در کشور پیشرو بوده است، عنوان کرد: مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آنها است.

کد خبر 1126629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha