پژوهش های دانشگاهی باید به سمت کاربردی شدن سوق پیدا کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بر لزوم تلاش به منظور کاربردی شدن پژوهش های دانشگاهی تأکید کرد.

دکتر محمدزمان رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته پژوهش ابراز داشت: یکی از ایرادات جدی به عرصه پژوهش در کشورمان این است که متأسفانه در خیلی از موارد، خروجی فعالیت پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی، آن طور که باید و شاید کاربردی نیست و لذا چندان نمی تواند گرهی از مشکلات کشور بگشاید.

 

وی افزود: آن چه در مقطع کنونی ضرورت دارد این است که زمینه و بستری فراهم شود که پژوهش های دانشگاهی و دیگر محصولات مراکز پژوهشی به سمت کاربردی شدن سوق پیدا کرده و ناظر به نیازها و مشکلات جامعه اسلامی باشد.


عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: با توجه به اهمیت پژوهش در بحث تولید علم و رشد و تحول فناوری لازم است که کاربردی شدن پژوهش ها در دستور کار مراکز علمی و پژوهشی کشور قرار گیرد و مسئولان و مدیران مربوطه از این جریان با قوت هر چه تمام تر حمایت کنند.


وی بیان داشت: به عنوان مثال ما در حال حاضر در عرصه اقتصادی اعم از نظام بانکداری، وضعیت ارز و سکه، بورس، صنایع سنگین و سبک، تولید ملی و ... دچار مشکلاتی هستیم که راز و رمز حل بسیاری از این مشکلات انجام پژوهش های دقیق علمی آن هم ناظر به مسایل و اولویت های جامعه در ابعاد اقتصادی است.


وی افزود: از نخبگان علمی و پژوهشی به خصوص اساتید و کارشناسان خبره این عرصه انتظار می رود که با احصای مسایل دارای اولویت، به انجام پژوهش های متناسب با نیازها و اقتضائات امروز کشور اهتمام داشته باشند و البته از سختی ها و مشکلات و موانع فراروی این امر، هراسی به دل خود راه نداده و ناامید نشوند.

کد خبر 1126696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha