اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای افراد کم‌توان مناسب سازی شود

معاون ‌گردشگری و سرمایه‌‌گذاری اداره‌کل میراث‌‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: لازم است مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی، فضاهای مختلفی را برای افراد کم‌توان به‌لحاظ جسمی، مناسب سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آرمان وطن‌دوست معاون ‌گردشگری و سرمایه‌‌گذاری اداره‌کل میراث‌‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه‌ هم اندیشی با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار داشت: کردستان به‌عنوان استان مقصد گردشگران داخلی و خارجی، از ظرفیت قابل‌ توجهی در زمینه اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی برخوردار است.

 

 

معاون ‌گردشگری و سرمایه‌‌گذاری کردستان افزود: بوم‌گردی فقط اسکان گردشگر در خانه‌های روستایی نیست، بلکه باید مدیران و ساکنان آن منطقه بدانند که چگونه گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به روستاها ترغیب کنند.

 

 

وی یادآور شد: باید با آموزش‌هایی در این خصوص، شرایطی برای گردشگران به وجود آید که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید کرده و از نزدیک تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشند.

 

 

وطن دوست با تاکید بر اینکه پیگیر مشکلات اقامتگاه‌ها هستیم، یادآور شد: در راستای ایجاد اشتغال روستایی، از طرح‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری و روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند، حمایت و استقبال خواهد شد.

 

 

لزوم آموزش مدیران و کارکنان اقامتگاه‌های بوم گردی

 

 

رئیس جامعه بوم‌گردی کردستان نیز در این نشست، خواستار برگزاری دوره آموزشی برای مدیران و کارکنان اقامتگاه بوم‌گردی استان شد و گفت: آموزش مدیریت واحدهای موجود و سرمایه‌گذاران جدید در بحث اجرای طرح‌های بوم‌گردی روستایی در محل حائز اهمیت است.

 

 

او با بیان این‌که نرخ‌نامه اقامتگاه‌های بوم‌گردی بر اساس خدمات ارائه شده  انجام می‌شود، افزود: حفظ کیفیت و ارائه خدمات طبق استاندارها در این مراکز باید به‌صورت کامل رعایت شود.

 

 

سعید سجادی یادآور شد: تمام فعالان این حوزه باید در سامانه جانا اطلاعات خود را ثبت نموده و با این تشکل در تعامل باشند.

 



گفتنی است، در این جلسه مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به ارائه گزارش در خصوص حوزه فعالیت خود و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر 1126717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha