برگزاری مراسم بزرگداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضورحجت الاسلام و المسلمین بزمانی امام جمعه و شعبانی فرماندار در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور دکتر کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، دکتر معشوری معاون درمان دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ، دکتر شعبانی فرماندار ، سرهنگ بامری جانشین فرماندهی سپاه شهرستان ، رئیس دفتر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ، ریاست آموزش و پرورش شهرستان ، اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری ایرانشهر ، اعضای شورای شهر و شهردار ایرانشهر ،مدیران ستادی دانشگاه و با حضور جمعی از برگزیدگان پرستاری در جهت تجلیل از مقام والای پرستار در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد .

 

دکتر کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حاشیه ی این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) یگانه پرستار صحرای کربلا و هفته ی پرستار با بیان جملاتی در رسای مقام شامخ پرستار بیان داشت : در ایام سخت و دشواری که بیماری کرونا به اوج خود رسیده بود و در حالی که بیشتر مشاغل دور کار یا تعطیل بودند، پرستاران فداکار به عنوان مدافعین سلامت و تنها قشر حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا کارشان سنگین تر و حساس تر شد و خدا را شاکریم که این عزیزان با ایثار و از جان گذشتگی های بسیار از این آزمون سخت سربلند بیرون آمدند.

 

وی افزود: ما در ایام سخت کرونایی طی 2سال زحماتی که پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای حفظ سلامتی مردم و مقابله با بیماری منحوس کرونا کشیدند، بسیار ستودنی و ارزشمند و ماندگار در تاریخ این سرزمین همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

 

وی تصریح کرد: در بخش های عادی، ویژه و سرپایی بیمارستان و مراکز درمانی در طول روز بیماران متعددی مراجعه می کردند و پرستاران در طول ساعت و شیفت کاری خود با انبوهی از آنها برای درمان و مراقبت سرکار داشتند، که این امر باعث مبتلا شدن این عزیزان به کرونا شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: علاوه بر پرستاران، پرسنل اتاق عمل و هوشبری هم به دلیل اینکه در برخی موارد حساس بیماران با حال وخیم به اتاق عمل ارجاع می شدند و نیاز فوری به عمل بود و ابتلا آنها به کووید مشخص نبود، باعث مبتلا شدن این پرسنل می شد.

 

وی اذعان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون در پیک پنجم شاهد عدم فوت بر اثر کرونا از بین همکاران پرستار و سایر پرسنل مراکز درمانی بودیم و این نشان از اهمیت امر واکسیناسیون دارد که باید توجه همگانی شود.

 


دکتر معشوری معاون درمان دانشگاه  در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: امروز روز سفید پوشان عرصه سخت و مجاهدت برای حفظ سلامتی مردم است و این روز را به تمام پرستاران  تبریک عرض می‌کنم.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: این شهدا برای سلامت مردم در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا تلاش و فداکاری کرده و در راه الهی به درجه والای شهادت رسیدند.

مهری کردی؛ مدیر دفتر پرستاری دانشگاه در این مراسم با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به روز پرستار افتخاری برای این جامعه سفید پوش درمان است و نشان از اهمیت جامعه پرستاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد.

 

وی افزود: ۲۲ ماه سخت و طاقت فرسا از زمان شیوع کرونا در کشور می گذرد و در حالی که همه افراد از یکدیگر گریزان بودند، پرستاران با به خطر انداختن جان خود، برای حفظ سلامتی بیماران و مردم شبانه روزی تلاش کردند.

 

وی اذعان کرد: در حالی که بسیاری از مشاغل در اوج بحران کرونا تعطیل یا نیمه فعال بودند، پرستاران بدون داشتن مرخصی و با پوشیدن لباس سفید خدمت در صف اول جبهه مبارزه با کرونا سخت مشغول کار بودند.

 

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: پرستار یک ربات یا ماشین نیست، انسانی است که با قلب مهربانش باعث بهبود وضعیت بیماران می شود.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از جمعی از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.
.

کد خبر 1126934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha