یکی از نیازهای امروز جامعه، حفظ و آشنایی بیشتر با قرآن است

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جامعه امروز، حفظ قرآن و آشنایی بیشتر با این کتاب مقدس است، گفت: طلاب مستعد و توانمند، در حفظ قرآن و حدیث کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید‌مهدی‌کاظمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از نیازهای جامعه امروز، حفظ قرآن و آشنایی بیشتر با این کتاب مقدس است، ابراز کرد: طلاب مستعد و توانمند، در حفظ قرآن و حدیث کوشا باشند، زیرا حفظ قرآن علاوه بر برکات زمانی، علمی و تبلیغی به مقتضای آیات الهی باعث درک بهتر آنها در دروس خواهد شد.

 

مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث حوزه علمیه خراسان به برگزاري آزمون حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، شانزدهم و نوزدهم آذرماه به صورت سراسری ویژه طلاب اين حوزه در دو مرحله کتبی و شفاهی اشاره كرد و يادآور شد: اين امر به همت اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علميه خراسان اجرا شد كه متقاضيان در مرحله آزمون كتبي ضمن آشنايي با روند كار و انسجام بيشتر و نيز كسب حدنصاب لازم، وارد مرحله شفاهي شدند.

 

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: در مجموع ۲۳۰ نفر از طلاب خواهر و برادر در آزمون کتبی سه رشته حفظ کل، نصف و ثلث شرکت کردند، که از این میان، ۲۰۰ نفر از طلاب با کسب حداقل ۵۰ درصد از امتیاز کل به مرحله آزمون شفاهی راه‌یافته اند.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی، به صورت حضوری ویژه طلاب مشهدی و نیز به صورت آنلاین و تصویری ویژه طلاب خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، از طریق سامانه‌ی آموزش فراگیر الکترونیک LMS۲ شعبه معاونت فرهنگی اجتماعي توسط هشت استاد ممتحن برگزار شد، تصریح کرد: میانگین نمرات حُفّاظ در آزمون کتبی و شفاهی حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه باید بیش از ۷۰ درصد باشد، تا بتوانند قبولی نهایی را کسب کنند.

 

مسئول کانون حفظ قرآن و حدیث حوزه علمیه خراسان یادآور شد: حفاظ برادر که در مرحله آزمون شفاهی نمره قبولی را کسب کنند، بنابر سطح حفظ آنها، ارتقاء شهریه رهبری در نظر گرفته شده، و خواهران حائز رتبه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان مورد تقدیر ویژه قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه براي ثبت‌نام در طرح قرآنی تنزیل می‌توانند، با شماره ۳۲۰۰۸۶۹۱ تماس گرفته و یا از طریق سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی https://www.hozehkh.com قسمت ارتباط با مسئولان درخواست خود را ثبت كنند.

کد خبر 1127009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha