مشارکت بیش از یک هزار و ۴۰۰ زندانی فارس در برنامه های قرآنی

انصاری منش گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان فارس در برنامه های قرآنی مشارکت دارند و ۷۶ زندانی در مسابقات استانی حضور فعال داشتند که از این تعداد ۲۷ نفر به مسابقات منطقه ای راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن انصاری منش»، امروز (سه شنبه 23 آذر) در آئین افتتاحیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم ویژه زندانیان مرد منطقه 6 کشور در زندان مرکزی شیراز گفت: قرآن کریم، بیان کننده همه علوم است و تنها اهل بیت (ع) می توانند به بطن قرآن دسترسی پیدا کنند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس افزود: هر جا که بحث قرآن کریم به میان آید از اهل بیت (ع) نمی توان غافل شود و توجه به اهل بیت (ع) و قرآن باید به صورت توام باشد.

وی اضافه کرد: زکات زندانیان در فراگیری علوم قرآنی این است که در اندرزگاه ها دیگران را دعوت به قرآن کریم کنند و دیگران را با بهره گیری از قرآن راهنمایی کنند.

انصاری منش اعلام کرد: فعالیت های قرآنی دومین اولویت در کارهای فرهنگی و تربیتی سازمان زندان هاست و بیش از یک هزار و 400 نفر از زندانیان فارس در برنامه های قرآنی مشارکت دارند و 76 زندانی در مسابقات استانی حضور فعال داشتند که از این تعداد 27 نفر به مسابقات منطقه ای راه یافتند.

وی ادامه داد: در سال 92 با تمسک به اهل بیت (ع)، زندانی اعدامی از پای چوبه دار نجات یافت که اکنون در این مسابقات نیز حضور دارد و  اگر خود را به خدا و قرآن بسپاریم قطعا نجات خواهیم یافت.

انصاری منش با اشاره به آیه 82 سوره «شوری» عنوان کرد: صالحین در کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند و لازم است تا در تمام زندان های فارس سفیر قرآنی به عنوان مبلغ قرآن داشته باشیم.

خاطر نشان می شود، 86 نفر از زندانیان منطقه 6 کشور شامل بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قرآن ویژه زندانیان مرد که در 11 رشته برگزار می شود به مدت چهار روز رقابت می کنند و 27 نفر از آنها از استان فارس هستند.

کد خبر 1127053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha